کتاب آبی ، چاشنی لازم برای پیشرفت!

امیرحسین رضافر رتبه45منطقه2 و دانشجوی حقوق تهران در مورد کتاب آبی و تاثیری که این کتاب در افزایش درصد ایشان در آزمون‌ها داشته است می‌گوید.

کتاب آبی ، چاشنی لازم برای پیشرفت!

امیرحسین رضافر

رتبه۴۵منطقه۲

حقوق تهران

کتاب آبی ، چاشنی لازم برای پیشرفت!

در سالی که کنکور داشتم مثل سال‌گذشته‌اش از کتاب های کانون استفاده می‌کردم. عمده منابع مطالعاتی که داشتم، کتاب آبی بود.

استفاده از این کتاب، رفته رفته باعث پیشرفتم می‌شد. همیشه این نکته مدنظرم بود که اگر در آزمو‌ن‌های کانون شرکت می‌کنم باید کتاب های کانون را هم استفاده کنم.تضادی آشکار وجود دارد میان شرکت در آزمون های کانون و استفاده از منابع سایر موسسات!

تقریبا می‌توان گفت، در همه‌ی دروس از این کتاب استفاده می‌کردم.صرف داشتن کتاب آبی، مساوی با موفقیت نیست.بسیاری از دانش آموزان می‌گویند که ما از فلان منبع استفاده می‌کنیم اما پیشرفت نمی‌کنیم! یا کتاب آبی دارم اما نتیجه نمی‌گیرم!

در جواب باید گفت، اسم و رسم کتاب معجزه نمی‌کند.اولا هرکتاب را باید با روشی که مختص همان کتاب است مطالعه کرد!نمی‌توان کتاب را گزیده کار کرد. مثلا از کتاب آبی، درسنامه را حذف کنیم و فقط سوالات آن‌را کار کنیم؛خب مشخصا به نتیجه مطلوبی نمی‌رسیم. چرا که آن درسنامه ملازمه این سوالات است.ثانیا، استفاده از یک منبع خاص، اگر قرار است منجر به موفقیت شود باید پایدار و دائمی باشد.درست نیست که فقط یک هفته از کتاب آبی استفاده کنیم و حتما انتظار پیشرفت را هم داشته باشیم!


با ذکر این نکات، نحوه استفاده‌ای که خودم از کتاب آبی داشتم را بیان می‌کنم.همانطور که گفتم نه تنها در سال آخر بلکه سال قبل از آن هم از کتاب کانون استفاده می کردم. یکی از دلایلی که باعث موفقیتم در استفاده از این کتاب شد، همین ثبات بود. تقریبا قلق استفاده از کتاب آبی کاملا به دستم آمده بود و میدانستم کی و چگونه بخوانم تا به نتیجه برسم. در درس ریاضی اگر نگویم صفر بودم، اما بسیار ضعیف بودم.اولین آزمون‌هایی که شرکت می کردم،اغلب ریاضی را۱۰یا نهایتا۲۰درصد پاسخ میدادم. تا اینکه به پیشنهاد یکی از همکلاسی هایم، کتاب آبی ریاضی کانون را تهیه کردم.درسنامه مختصر و مفید این منبع، حتی مرا از کتاب درسی هم بی نیاز میساخت.از سویی سوالات این کتاب پر نکته و چالشی بودند؛به طوریکه هر سوال نسبت به سوال قبل،حرف تازه‌ای برای گفتن داشت.نکته قابل توجه شباهت سطح سوالات این کتاب با سوالات آزمون‌ها بود.

سال آخر،معمولا ریاضی را ۸ یا۹ از۱۰پاسخ میدادم؛حتی در بدترین حالت ممکن،به۶ از۱۰ میرسیدم.

تا آخرین روزهای مطالعه،تا پایان دوران سه روز یکبار،در کنار کتاب زرد عمومی و اختصاصی از این کتاب استفاده کردم.

ارزش و اهمیت کتاب آبی در پیشرفتم در سایر دروس هم غیرقابل انکار است.درسی مثل فلسفه و منطق، کاملا به سوالات چالشی نیاز دارد.هیچ منبعی مثل کتاب آبی،نمی توانست پاسخگوی این نیاز باشد.

در مابقی درس‌ها مانند ادبیات عمومی،اقتصاد،عربی اختصاصی و روان‌شناسی هم از کتاب آبی استفاده می کردم.

برای استفاده از خدمات پشتیبانی ویژه امیرحسین رضافر عدد 404 را به  5000116463  ارسال نمایید و یا با شماره تلفن 02186121706 تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره
02186121706 تماس حاصل نمایید.

کانال پشتیبان ویژه ها :   
vipposhtiban@ را در تلگرام جستجو نمایید یا روی لینک عضویت در کانال پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
Menu