سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 16 آذر 97 + فایل صوتی

در مقاله‌ی زیر، بخشی از سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر تهران که در تاریخ 16 آذر 97 برگزار شد، آمده است...

سخنان کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر 16 آذر 97 + فایل صوتی

موضوعات جلسه:

1- برنامه‌ریزی شخصی (دفتر برنامه ریزی و صفحه 182)

2-صحبت‌های دانش‌آموزان در مورد دفتر برنامه‌ریزی و ساعت مطالعه‌ی هفتگی‌شان

3-صحبت‌های دانش‌آموزان در مورد کتاب‌های سه‌سطحی و پیمانه‌ای و روش مطالعه‌ی آن‌ها 

هر دانش آموزی در کانون دو برنامه دارد: برنامه ی راهبردی کانون و برنامه ی شخصی (دفتر برنامه ریزی)، 

حتما با صفحه ی 182  آشنا هستید . این صفحه  دومین و مهم ترین  نتیجه ی نوشتن  دفتر برنامه ریزی به روش قلم چی  است .  با نوشتن دفتر برنامه ریزی شما دو دستاورد مهم خواهید داشت : اولین  دستاورد افزایش ساعات مطالعه ی شماست . این دستاورد با رقابت شما با خودتان  به دست می آید . هر هفته به مجموع ساعات مطالعه ی هفته ی قبلتان نگاه می کنید و انگیزه پیدا می کنید تا در هفته ی بعد بیشتر و بهتر درس بخوانید . این یعنی رقابت خود با خود . اولین تاثیر نوشتن دفتر برنامه ریزی این است که ساعات مطالعه تان افزایش می یابد .

دومین نتیجه ی دفتر برنامه ریزی  بهبود  کیفیت مطالعه ی شماست .  کیفیت مطالعه دو جزء مهم دارد . یکی از این دو، تعادل در مطالعه است .تعادل در مطالعه به معنی این است که شما هر درس را در حدی که برای  خود شما ضرورت دارد مطالعه کنید  . یک درس را بیش از اندازه ی نیازتان مطالعه نکنید و به درس دیگر کم توجهی یا بی توجهی نکنید .


صفحه ی 182  چگونه به ایجاد تعادل و بهبود کیفیت مطالعه ی شما کمک می کند ؟

ایجاد تعادل

پس از این که روز به روز ساعات مطالعه ی هر درس را  در صفحه ی هر هفته نوشتید . به سراغ صفحه ی 182  می  آیید و مجموع ساعات مطالعه ی  هر درس را در صفحه ی 182 می نویسید . پس از هفت یا هشت  هفته متوجه می شوید که آیا  هر درس را در حدی که برایتان لازم است مطالعه کرده اید یا این که افراط و تفریط داشته اید و بعضی درس ها را نوسانی مطالعه کرده اید یا  به بعضی درس ها کم توجهی یا بی توجهی  داشته اید .صفحه ی 182  آئینه ای است که تعادل ها و عدم تعادل های مطالعه ی شما را به خودتان نشان می دهد .  اگر تاکنون ساعت های مطالعه ی هفتگی را به صفحه ی 182 منتقل نکرده اید پنح دقیقه وقت بگذارید و  صفحه ی 182 را تکمیل کنید . تکمیل این صفحه کمک زیادی به  افزایش خودآگاهی  شما  می کند و سبب ایجاد تعادل و پرهیز از افراط و تفریط می شود .


ساعات مطالعه را با نمره های چند از 10 خود مقایسه کنید

کشف روش ها

دفتر برنامه ریزی و صفحه ی 182 کمک دیگری هم  به  افزایش خود آگاهی  و بهبود کیفیت مطالعه می کند . اگر ساعات مطالعه ی هر درس را با نمره های چند از 10  خود در همان درس مقایسه کنید متوجه می شوید که کیفیت مطالعه تان چطور است . آیا در درسی که نمره ی خوب آورده اید زیاد هم کار کرده اید یا این که ساعات مطالعه تان کم بوده ولی نتیجه تان بهتر شده . اگر این طور است کیفیت مطالعه ی خاصی داشته اید که باید آن را بشناسید وبرای خودتان تثبیت کنید . بهتر است این روش های برتر خود را در  دفتر برنامه ریزی یادداشت کنید . از سوی دیگر ممکن است در درسی زیاد کار کرده باشید ولی نمره ی چند از 10  تان خوب نشده باشد پس باید کیفیت مطالعه را بهتر کنید .


دفتر برنامه ریزی ،کمک اولیا  و پیوستگی در عمل

نوشتن دفتر برنامه ریزی در هر روز فقط یکی دو دقیقه وقت شما را می گیرد و تکمیل صفحه ی 182 هم در هر هفته فقط یکی دو دقیقه زمان می خواهد . اما اگر همین زمان را هم نمی خواهید صرف کنید و تنیلی می کنید . از مادر خود کمک بخواهید تا در پایان  هر روز و در پایان هر هفته همین  اعداد را برای شما در دفترتان یادداشت کنند . اگر کم خوانده اید و یا اصلا مطالعه نکرده اید مهم نیست نوشتن اعداد  و آگاهی از وضع خودتان روزی به شما کمک خواهد کرد تا خودتان را مدیریت کنید . البته این یک پیشنهاد است . دفتر برنامه ریزی و بقیه ی ابزارهای کانون مثل جعبه ابزار کارنامه و کتاب خود آموزی و برگه های هدف گذاری و خودنگاری  ، زمانی به شما کمک می  کنند که از این ابزارها استفاده ی پیوسته داشته باشید .


 آن چه انسان ها را متمایز می سازد شدت احساسات نیست ، تداوم  عمل است .

تصمیم بگیرد . عمل کنید و ...ادامه بدهید .

خرگوش ناپیوسته در میانه ی راه می خوابد .اما لاک پشت آهسته به مقصد می رسید .

دفتر برنامه ریزی و صفحه ی 182 را پیوسته تکمیل کنید ! ( برنامه ریزی شخصی)

در آزمون ها هم غیبت نکنید ! ( برنامه ی راهبردی)

  

دو یادآوری برای آن ها که فراموش کرده اند

یاد آوری اول : هر دانش آموزی در کانون دو نوع برنامه دارد :

برنامه ی راهبردی و برنامه ی شخصی


برنامه ی راهبردی

برنامه ی راهبردی همان برنامه ی ازمون هاست  که با برنامه ی مدرسه هماهنگ است . ممکن است با برنامه ی یک  یا دو معلم شما تفاوت  هایی داشته باشد که شما باید برنامه ی راهبردی را با برنامه ی خودتان و مدرسه هماهنگ کنید اگر بلد نیستید از پشتیبان  و اولیای خود کمک بگیرید . حتی اگر بلد هم هستید مشورت کردن کارخوبی است . مشورت کردن سبب می شود تصمیم های بهتری بگیرید.  در آزمون ها هیچ گاه غیبت نکنید . حتی اگر درس نخوانده اید یا در آزمون قبلی نمره های خوبی کسب نکرده اید باز هم ادامه  دهید شما برای خود آگاهی و مدیریت خودتان آزمون می دهید . این موضوع را به دیگران هم توضیح دهید . برنامه ی راهبردی اگر پیوسته اجرا شود و شما در آزمون ها غایب نشوید بهترین کمک را به شما می کنند .

برنامه ی شخصی

در کانون ، برنامه ریزی شخصی را با تکمیل دفتر برنامه ریزی به روش قلم چی انجام می دهید . بهتر است مقدمه ی بیست صفحه ای اول دفتر را هر چند وقت یک بار بخوانید و با هفت ویژگی دفتر آشنا  شوید و طرز تکمیل دفتر و نکات مهم مربوط به دفتر برنامه ریزی را بشناسید .از پشتیبان خود بخواهید طرز تکمیل دفتر را به شما آموزش دهند . پشتیبان هایی که خودشان در دوران دانش آموزی دفتر برنامه ریزی را تکمیل کرده اند بهتر می توانند به دیگران آموزش دهند . اگر شما هم می خواهید بعدها پشتیبان شوید یا به فرزندان خود در برنامه ریزی کمک کنید بهتر است خودتان هم دفتر را خوب تکمیل کنید .در تکمیل دفتر برنامه ریزی ، به صفحه ی 182 بیشترین اهمیت را بدهید .. دو صفحه ی پایانی دفتر یعنی صفحه های 182 و 183 مهم ترین صفحه های دفتر هستند .دفتر برنامه ریزی را هیچ گاه رها نکنید حتی در روز ها و هفته هایی که نمی خوانید یا کم می خوانید دفتر را تکمیل کنید . عددهای صفر  که  در هنگام درس نخواندن برای خودتان می نویسید بهترین مربی شما هستند . خودتان هم مربی خودتان هستید .

 

یاد آوری دوم

در متن مقاله اشاره کرده ام که: کیفیت مطالعه دو جزء مهم دارد . یکی از این دو، تعادل در مطالعه است.

ممکن است بپرسید  اگر تعادل یک جزء است ، جزء دیگر در کیفیت مطالعه چیست؟  داشتن روش شفاف برای هر درس  عنصر دیگر کیفیت  مطالعه است . دانش آموزانی که در یک درس نمره ی خوب می گیرند و می توانند روش مطالعه ی خود را با وضوح و شفافیت بیان کنند و حتی روش هایشان را بنویسند کیفیت مطالعه ی برتری دارند . این به معنی فراشناخت هم هست. خودآگاهی در باره ی روش های مطالعه یعنی این که هر دانش آموز بداند هر درس را چگونه مطالعه می کند و بهترین روش برای مطالعه ی او چیست و بتواند روش مطالعه ی هر درس را واضح و شفاف توضیح دهید یک عنصر از دو عنصر کیفیت مطالعه است


پس کیفیت مطالعه ی شما دو جزء دارد : تعادل در مطالعه و شناخت روش مطالعه ی هر درس  

بتوانید روش های  موثر برای مطالعه ی  خودتان در هر درس را به طور واضح و شفاف توضیح دهید . البته یادتان هست که روش مطالعه ی هر دانش آموز مخصوص خود اوست . ممکن است با دیگران  شباهت هایی هم داشته باشد اما حتما تفاوت هایی هم دارد .  برای کشف روش های مناسب برای خودتان بهتر است از بهترین درس هایتان شروع کنید . این روش ها را برای خودتان و اولیا و دوستان و پشتیبان خود بگویید . در دفتر برنامه ریزی روش هایتان را بنویسید هر وقت روش جدیدی اضافه کردید یا روشی را تغییر دادید در قسمت مربوط به همان درس ، روش های جدید یا تصحیح شده را دوباره یادداشت کنید . آن قدر این کار را ادامه دهید تا مطمئن شوید در آن درس ، از لحاظ روش به حد  مطلوب رسیده اید

دفتر برنامه ریزی در تشخیص تعادل در مطالعه به شما کمک می کند و در زمینه ی روش مطالعه ی هر درس هم به شما کمک می کند تا با مقایسه ی  ساعت های مطالعه با نتایج و نمره هایی که به دست آورده اید متوجه شوید که آیا روش های خوبی داشته اید یا نه؟

.........................................................

صحبت‌های دانش‌آموزان و برترها در مورد دفتر برنامه‌ریزی و ساعت‌های مطالعه‌ی هفتگی آن‌ها:

یکی از دانش‌آموزان با میانگین تراز 6800 رشته‌ی ریاضی:

 از آخر سال هفتم در آزمون‌های کانون شرکت می کنم و در ابتدا با 26 ساعت درس خواندن را آغاز کردم و به 40 ساعت مطالعه در انتهای تابستان رساندم و تا الان به 47 ساعت در هفته رساندم. با پدر و مادر و پشتیبانم در مورد دفتر برنامه ریزی صحبت می کنیم. میانگین تراز من در تابستان سال چهارم، 6500 بود و الان به 6900 رسانده‌ام.

کاظم قلم‌چی: آیا به نظر شما بین زیاد خواندن و نتیجه گرفتن ارتباطی است؟

بله هست ولی اگر با برنامه راهبردی همراه باشد موثرتر است.

.........................................................

فاطمه یوسفی با میانگین تراز 7270 رشته‌ی ریاضی:

من با تراز 6250 تابستان دهم به کانون آمدم و به تراز 7200 رسیدم. تابستان سال دهم 50 ساعت مطالعه می کردم و حتی به 65 ساعت در مردادماه رسیدم.

کاظم قلم‌چی: اولین باری که ساعت مطالعه‌ی شما به 65 ساعت در هفته رسید یادتان است؟

 هفته ی سوم مرداد ماه بود.

ساعت مطالعه‌ی من موقع مدرسه ها به 40 ساعت رسید، تابستان سال چهارم به 70 ساعت هم رسید. در حال حاضر 50 ساعت شده. قبلا 10 ساعت روزهای تعطیل می خواندم درحال حاضر در روزهای تعطیل 14 ساعت هم مطالعه می کنم.

کاظم قلم‌چی: تازمانی که شاداب هستید مطالعه کنید. اگر بیش از این باشد دچار بازده نزولی می‌شوید.

ساعت مطالعه‌ی من حتی گاهی به 15 ساعت در هفته هم می رسید و نتیجه‌ی عکس گرفتم درنتیجه آن را کم تر کردم و با 13 ساعت نتیجه ی بهتری گرفتم.

کاظم قلم‌چی: شما تقلب هم می کنید؟

چه فایده ای دارد.

من از کتاب سه‌سطحی به عنوان منبع دوم (سخت) استفاده می‌کنم و در زمانی که وقت کافی دارم سطح نسبتا دشوار را در زمان و دو سطح دیگر را بدون زمان حل می‌کنم اما در زمانی که وقت کافی ندارم تنها سطح دشوارتر را حل می‌کنم.

.........................................................

مهدی طالبی رتبه ی 2 منطقه 3 رشته‌ی تجربی از میاندوآب

من از مردادماه شروع کردم با برنامه ریزی رفتم جلو، سال کنکور، با 7 ساعت، مطالعه را شروع کردم و در تابستان، ساعت مطالعه‌ام را تغییر ندادم. میانگین ترازم 7700 شد. از پاییز به 55 ساعت رساندم ولی میانگین ترازم 7400 شد به نظر خودم به این دلیل که برنامه‌ریزی را کنار گذاشته بودم، دوباره بعد عید با برنامه پیش رفتم و اگر نمودارهای پیشرفت من را مشاهده کنید می‌بیند که روند ترازم فقط صعودی است. قبل عید افقی و بعد عید صعودی است به طوری که حتی در آزمون جامع به تراز 8400 رسیدم. حتی اشکالاتی که در عید پیدا کرده بودم را رفع کردم و موثر بود. یک روز فقط به اشکالاتم فکر کردم و آن ها را رفع کردم.

.........................................................

صحبت‌های دانش‌آموزان با توجه به سوالات نظرخواهی، سوال 282 (کتاب آبی پیمانه‌ای) و سوال 283 (کتاب سه‌سطحی)، روش مطالعه و نحوه‌ی استفاده از این کتاب‌ها:

کوثر احمدی دوازدهم رشته‌ی تجربی با میانگین تراز 6440:

من آبی پیمانه‌ای شیمی 3 را تهیه کردم و سبب شد در این درس پیشرفت کنم. این کتاب سوالات متنوعی دارد که باعث می‌شود با تیپ‌های مختلف سوال و نکته‌های مهم آن مبحث آشنا شویم و به خوبی به آن مسلط شویم.

یک ویژگی دیگر آبی پیمانه‌ای شیمی 3، این است که به هر مبحثی به اندازه ای که نیاز است پیمانه لحاظ کرده است و برای هیچ مبحثی سوال بیش از اندازه لحاظ نشده است. به طور مثال، در مبحث سلول گالوانی که مبحثی مهم و سوال‌خیز است 6 پیمانه 20 سوالی اختصاص داده و به نظر من این تعداد سوال برای این مبحث نه خیلی زیاد و نه خیلی کم است.

روش من در این درس:

 ابتدا سر کلاس هنگام تدریس، تمرین های کتاب را حل می کنم و از همان روز از کتاب آبی تست کار می کنم، برای مرورهای بعدی هم بعدا اول یک دور پیمانه ی 20 سوالی حل می‌کنم تا ببینم چقدر از مطلب را به خاطر دارم. من در شیمی 3، نوسانی بودم مثلا یک آزمون 3 از 10 پاسخ می‌دادم ولی یک آزمون 7 از 10 صورتی‌که الان روند درصدم در این درس تثبیت شده است.

.........................................................

فاطمه عزیزی با میانگین تراز 7300 تجربی:

کاظم قلم‌چی: ریتم مطالعه‌تان را بیان کنید:

برای درس فیزیک اول جزوه معلم را حل می کنم، بعد متن کتاب و تمرین‌های کتاب را کار می‌کنم. برای این کارها 2 الی 2.5 ساعت زمان صرف می کنم. تست‌های دبیر و کتاب پیمانه ای آبی را در نوبت بعدی طبق برنامه‌ی راهبردی کار می کنم. در دوران جمع بندی قبل از هر آزمون و برای مرور و دوره مجددا تست های نشان دار خودم را کار می کنم.

.........................................................

الینا شهری، با میانگین تراز 6884 رشته‌ی ریاضی:

من از کتاب آبی ادبیات پیمانه‌ای استفاده می‌کنم.

وقتی می خواهیم بیش از زمانی که قبلا برای مطالعه‌ی مبحثی لحاظ کرده‌ایم زمان صرف کنیم هم برنامه‌ی ما را به هم می‌زند هم نتیجه ندارد؛ ولی وقتی پیمانه‌ای را برای کار کردن تعیین می‌کنیم، بخصوص وقتی زمان را مشخص کنیم، دیگر به خودمان اجازه نمی دهیم اضافه‌تر کار کنیم.

در کتاب آبی شیمی پیمانه‌ای:

من درس های اختصاصی مثل شیمی را همان روز تدریس مطالعه می کنم. اول متن کتاب را می خوانم و مسائل دبیر را یک بار دیگر کار می کنم بعد شیمی سه سطحی را کار می کنم. من سوالات تمام سطح‌ها را 2 بار کامل کار می‌کنم و رفع اشکال می‌کنم سپس سراغ سطح بعدی می‌روم مثلا وقتی می‌خواهم قسمت دشوار را کار کنم اگر اشکالات من در سطح قبلی زیاد باشد باز اول آن‌ها را کار می‌کنم بعد سطح دشوار را.

.........................................................

رضا جهانی با میانگین تراز 7000 رشته‌ی ریاضی:

برای حسابان 2 آبی پیمانه ای کار می‌کنم، دبیر ما جلوتر است، معلم مدرسه که درس می دهد جزوه معلم و آبی (اول درس نامه کتاب آبی) را کار می کنم و تعداد پیمانه هایی که در برنامه گفته شده را کار می کنم که هفته ی دوم روی سه سطحی کار کنم. هنگام کار کردن از کتاب پیمانه‌ای، تست هایی را که مفهوم یا نکته‌ی خاصی داشته باشند نشان دار می‌کنم تا در دوران جمع‌بندی (چه قبل آزمون‌های پیشروی و چه آزمون‌های جمع‌بندی) درس‌ها و مباحث را مرور کنم.

قبل از تست زدن از کتاب سه سطحی، نشان دارها را مجددا کار می‌کنم.

معمولا سطح نسبتا دشوار را به صورت عادی کار می‌کنم و دشوار و دشوارتر را به صورت زمان‌دار.

کاظم قلم‌چی: آیا شما افزایش تراز داشتید؟

بله،  از 6200 به 7300 رسیده ام.

کاظم قلم‌چی: کسانی که ذهن شفاف دارند بیشتر پیشرفت می کنند.

.........................................................

دانیال نوجوان با میانگین تراز 6802 رشته‌ی ریاضی:

من برای فیزیک پایه هم سه سطحی هم آبی را کار کردم.

من با دبیرم پیش می روم، بعد از مدرسه، اول درس نامه بعد تمرین ها را کار می کنم. به این دلیل از درس‌نامه شروع می‌کنم چون مطالبی هست که دبیر نگفته برخی از مطالب را هم من متوجه نشده ام لذا درس نامه را مطالعه می کنم.

همراه مبحث دبیر، تست های آبی را کار می کنم. بین دو تا جلسه کاملا تمام تست ها را کار می کنم وقتی آزمون قلم چی به آن مبحث رسید نشان دارها را کار می کنم.

بعد از مراحل بالا، در صورتی‌که وقت اجازه بدهد مباحثی را که از کتاب آبی کار کردم از کتاب سه‌سطحی تست می‌زنم تا به یک جمع‌بندی برسم.

کاظم قلم‌چی: هر کدام از این برترها روش دارند شما هم روش خودتان را داشته باشید.

من در درس فیزیک نسبت به سال دهم خیلی رشد کردم به طوری‌که از 5 از 10 به 8 از 10 رسیدم.

ترازم در مقایسه با سال هفتم که تازه به کانون آمده بودم رشد کرده ولی از تابستان از تراز 6200 به 7200 رسیده‌ام.

.........................................................

مهدی طهماسبی با میانگین تراز 6684 رشته‌ی تجربی:

من کتاب آبی پیمانه‌ای فیزیک 3 را بعد از این‌که پشتیبانم معرفی کرد، تهیه کردم. روش مطالعه‌ی من در این درس به این صورت است که جزوه‌ی دبیر را مختصر و همین‌طور درس‌نامه‌ی کتاب‌ آبی را مطالعه می‌کنم، این درس‌نامه در عین مختصر بودن کامل هم هست. جزوه دبیر را با درس نامه کتاب آبی تلفیق می کنم سپس تست های کتاب آبی را به صورت آموزشی کار می کنم. هم‌چنین در آخر هفته یا برای جمع بندی آن مبحث، تست‌های بسیار مهم را به صورت زمان‌دار جواب می‌دهم و در یک دفتر پاسخ‌ها را با کوتاه ترین راه حل می نویسم. برای آزمون‌های جمع‌بندی هم آن تست‌ها را دوره می‌کنم.

در ریاضی هم این روش را دارم و این روش در ریاضی بیشتر جواب داد قبلا 4 و 5 از 10 بودم الان 8 از 10 به سوالات این درس پاسخ می‌دهم. برای این درس بیشتر از سطح دشوار و دشوارتر کتاب سه‌سطحی استفاده می‌کنم و آن‌ها را برای جمع‌بندی به صورت زمان‌دار پاسخ می‌دهم.

.........................................................

مصطفی زارع با میانگین تراز 6340 رشته‌ی انسانی:

قبلا برای ریاضی سردرگم بودم و حتی 0 از 10 پاسخ می‌دادم فکر کردم چرا اختلاف درصد دارم با توجه به این‌که در درس‌های دیگر به طور مثال جامعه شناسی را بالای 80 درصد پاسخ می‌دهم، متوجه شدم من ریاضی را فقط تشریحی می خواندم و درس هایی که ماهیت مشابه ریاضی دارند را بررسی کردم، درس‌هایی مثل اقتصاد، علوم و فنون ادبی و دقت کردم چه روش هایی برای آن‌ها به کار می برم و دیدم برای آن‌ها هم تست می زنم هم تشریحی کار می‌کنم یعنی روشم تلفیق تشریحی و تستی است، برای ریاضی هم حدود 2 ماه پیش یک الگوریتم نوشتم اول درس نامه آبی را به صورت اجمالی مطالعه کنم بعد از سوال های ساده پیمانه ها را کار می کردم و مواردی که بلد بودم را های‌لایت می کردم و در سوال‌های سخت به پاسخ‌نامه مراجعه می‌کردم و راه‌حل‌ها را یاد می‌گرفتم طی دو سه آزمون قبلی نسبتا رشد کردم و در حال حاضر 4 از 10 پاسخ می دهم. من روش‌های دانش‌آموزهای دیگر را از قسمت کلکسیون روش‌های سایت مطالعه کردم و دیدم دانش‌آموزان انسانی حتی 80 درصد هم توانسته‌اند به درس ریاضی پاسخ دهند.

.........................................................

 امیرحسین ادواری با میانگین تراز 6500 رشته‌ی ریاضی:

کتاب‌های آبی پیمانه‌ای، کتاب‌هایی هستند که کاملا رویکرد کنکوری دارند، پیمانه‌ای بودن آن‌ها امکان آشفتگی و بی‌برنامگی دانش‌آموز در تمرین مباحث را کم کرده است که این نکته نقطه قوت منحصربفردی در میان کتاب‌های موجود به شمار می‌رود. به نظر من مناسب‌ترین راه برای استفاده از این کتاب به صورت آزمون- آزمون است یعنی دانش‌آموز برای هر پیمانه مدت زمان مشخصی را تعریف کند و به حل سوالات بپردازد و پس از آن درصد خود را محاسبه و پاسخ تشریحی را با دقت مطالعه کند و به حل مجدد سوالاتی که اشتباه حل کرده بپردازد تا اشکالاتش رفع شود. با انجام مکرر عمل فوق افزایش درصد و تسلط موازی با مدیریت زمان بهتر به دست خواهد آمد.

از تیرماه عضو کانون شدم. من برای فیزیک دوازدهم، آبی پیمانه ای را تهیه کردم. دو روش جز به کل و کل به جز داریم، من مبحث به مبحث روشم فرق می کند برای برخی از مباحث، یک برنامه‌ی کلی دارم بعد جزیی مباحث را ریز می کنم به طور مثال در مغناطیس از کل به جز کار کردم، آن زمان که این درس را می‌خواندیم، به لحاظ مفهوم می فهمیدم قوی هستم، دانش‌آموزان اگر می خواهند بدانند فهمیده اند یا خیر، می‌توانند به خودشان توضیح بدهند. با خلاصه ای که خودم نوشتم با یک صفحه بدون هیچ تست حتی توانستم 100 درصد بزنم در تابستان. در الکتریسیته ساکن هم همین کار را کردم یعنی کل به جز ولی در مبحث ترمودینامیک از جز به کل رفتم. آزمون‌ها را هم با تراز 6000 شروع کردم و به تراز 6800 رسیدم.


دانش‌آموزان دختر حاضر در جلسه‌ی نفرات برتر 16 آذر 97

دانش‌آموزان پسر حاضر در جلسه‌ی نفرات برتر 16 آذر 97

پدرانی که برای فرزندانشان زمان صرف می‌کنند- جلسه‌ی نفرات برتر 16 آذر 97




تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

آیا می‌خواهید کیفیت مطالعه تان بهتر شود ؟ ( قسمت اول 30 دقیقه)
آیا می‌خواهید کیفیت مطالعه تان بهتر شود ؟ ( قسمت دوم 30 دقیقه)
تجربیات رتبه های برتردرباره دفتربرنامه ریزی و منابع آموزشی ( قسمت اول 30 دقیقه)
تجربیات رتبه های برتردرباره دفتربرنامه ریزی و منابع آموزشی ( قسمت دوم 27 دقیقه)
Menu