یک برد شیرین با حضور در آزمون

همیشه این طور نیست که اول در مسابقه حاضر شده و تلاش و مبارزه کنید و در پایان به دلیل امتیاز کمتر نسبت به حریف، بازنده اعلام شوید.

یک برد شیرین با حضور در آزمون

همیشه این طور نیست که اول در مسابقه حاضر شده و تلاش و مبارزه کنید و در پایان به دلیل امتیاز کمتر نسبت به حریف، بازنده اعلام شوید. گاهی پیش می‌آید که قبل از شروع مسابقه و پیش از هرگونه بازی، بازنده‌ی مسابقه و رقابت می‌شوید و آن زمانی است که از حضور در مسابقه و رو به رو شدن با حریف، انصراف بدهید که نتیجه‌اش نه تنها تساوی نیست، بلکه رقم خوردن یک شکست تلخ سه بر صفر به ضرر شما همراه با کلی جریمه و محرومیت و خدشه‌دار شدن جایگاه پیشین شما و البته یک برد شیرین مجانی به نفع حریفتان می‌باشد.

دانش‌آموزانی که هر دو هفته یک‌بار در آزمون‌های برنامه‌ای کانون، شرکت می‌کنند، می‌دانند که در بیش‌تر آزمون‌ها برنده هستند و حتی در پایان، چیزی به نام تساوی هم وجود ندارد. باخت در آزمون‌های کانون، زمانی است که اصلا در آزمون، به هر دلیل موجه و غیر موجهی حاضر نشویم. در آزمون‌های کانون، رقیب واقعی هر کس، خودش است که با حضور در آزمون‌ها و افزایش دانش و مهارت، از خودش پیشی می‌گیرد.

در جلسه‌ی آزمون، انجام کارهایی مانند هدف‌گذاری‌های ابتدا و انتهای آزمون، اجرای تکنیک‌های ضربدر و منها، مدیریت زمان با تکنیک زمان‌های نقصانی، مشخص کردن سوال‌های شک‌دار و نکته‌های فراموش شده و موارد یادگیری ناقص در مباحث گوناگون و بازیابی‌های پی در پی از ابتدا تا انتهای آزمون، دانش و مهارت ما را به طور جدی به چالش می‌کشد. چالش‌هایی که با آن‌ها در جلسه‌ی مقدس آزمون رو به رو می‌شویم سنگ بنای پیشرفت و کامیابی ما در اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستند و البته این دیگر به منِ دانش‌آموز بستگی دارد که چگونه از این فرصت‌های ناب برای پیشرفت خود استفاده کنم.

مطمئنا استفاده از مهارت‌های مدیریتِ فردی و فراشناخت بدست آمده از حضور در جلسه‌ی آزمون و نیز تحلیل سوالات و پاسخ‌های اشتباه و هدف‌گذاری های بعدی، ما را به سودی دوچندان خواهدرساند.

امید که هم‌چنان، پرنشاط و هم‌سو با برنامه‌ی‌ راهبردی در آزمون‌های برنامه‌ای حضور یابیم و شکست 0 – 3 را به یک برد شیرین و خاطره‌انگیز تبدیل کنیم.

Menu