عدم غیبت در آزمون‌ها؛ چرا؟

به چند دلیل هر دانش‌آموز باید بداند یکی از دلایل پیشرفت عدم غیبت است؛ پس باید حضورش را در آزمون الزامی بداند.

عدم غیبت در آزمون‌ها؛ چرا؟

به چند دلیل هر دانش‌آموز باید بداند یکی از دلایل پیشرفت عدم غیبت است؛ پس باید حضورش را در آزمون الزامی بداند.

1- اگر ملزم باشید که حتماً در آزمون شرکت کنید انگیزه‌ی شما را برای تلاش بیش‌تر می‌شود.

2- حتی اگر به برنامه نرسیده‌اید یا آمادگی لازم را ندارید، در آزمون شرکت کنید و خود را در این شرایط بسنجید؛  زیرا بدترین نتیجه از غیبت بهتر است و همین افت، انگیزه‌ای است برای جبران.

3- برترها غیبت نمی‌کنند یا کم‌ترین غیبت را دارند؛ نه به این دلیل که همیشه آمادگی کامل دارند بلکه به دلیل اهمیت ویژه‌ای است که هر آزمون دارد.

4- هر دو هفته زمان استانداردی برای سنجش خود و روش مطالعه‌تان است تا اگر بعد از ارزیابی آزمون به اشتباهی پی بردید سریع برطرف کنید. در صورت غیبت فاصله‌ی بین 2  آزمون یک ماه شده و سبب می‌شود از برنامه جدا شوید.

5- اکثر دانش‌آموزانی که به دلیل امتحانات مدرسه غیبت کرده‌اند ساعت مفید رضایت‌بخشی در روز جمعه  نداشتند در صورتی که اگر در آزمون شرکت می‌کردند از ساعت 8 صبح به صورت مفید استفاده می‌شد.

6- آزمون‌ها برنامه‌ای است؛ یعنی غیبت در آزمون شبیه حذف چند صفحه از وسط یک کتاب است.

7- به دلیل غیبت در آزمون بعد، آزمون غیر حضوری مربوط به آن را انجام نمی‌دهید و دفترچه‌ی آزمون غیر حضوری آزمون بعدی را هم از دست می‌دهید.

8- هر چه تعداد آزمون‌های شما بیش‌تر باشد کیفیت کارنامه‌های جامع، مبحثی و... بهتر و واقعی‌تر خواهد بود.

9- همیشه تلاش تنها عامل موفقیت نیست؛ بسیاری از دانش‌آموزان با وجود آمادگی در جلسه‌ی آزمون دچار مشکل می‌شوند. به طور مثال استرس، عدم مدیریت زمان و کمبود وقت و بی‌دقتی. بهترین راه‌حل آن تمرین در جلسه‌ی آزمون‌ها به طور مداوم است.

Menu