نگهداری یک پروژه است...

هرپروژه برای رسیدن به هدفی خاص طراحی می‌شود وبرای رسیدن به این هدف باید اقداماتی را انجام داد هدف پروژه نگهداری نباید صرفاً ثبت نام دانش آموز برای سال آینده تلقی شود

نگهداری یک پروژه است...

نگهداری یک پروژه است...

هرپروژه برای رسیدن به هدفی خاص طراحی می شود وبرای رسیدن به این هدف باید اقداماتی را انجام داد هدف پروژه نگهداری نباید صرفاً ثبت نام دانش آموز برای سال آینده تلقی شود کانون یک جامعه آماری وسیع می باشد واین وسعت سال به سال رو به افزایش است چرا که نقش مثبت کانون درپیشرفت درسی وموفقیت دانش آموزان غیر قابل انکار است درهمه ی سال های گذشته حداقل بیش از 70 درصد قبولی های کنکور وتیزهوشان دانش آموزانی هستند که به کانون آمده اند وبه برنامه ها وهدف های کانون اعتماد کردند وطبق برنامه های کانون عمل کردند وموفق شدند. هدف اصلی نگهداری قیاس میزان موفقیت کانون درانجام وظایف خود وبرآورده ساختن انتظاراتی است که خانواده ها ازکانون دارند......

نگهداری یک پروژه طولانی مدت است...

این پروژه هنگام ثبت نام دانش آموز درکانون آغاز می شود وتاهنگام ثبت نام برای سال آینده ادامه دارد از همان آغاز ثبت نام دانش آموز وظیفه اصلی ما که برآورده کردن انتظارات معقول دانش آموز و اولیای اوست شروع می شود . باید به این نکته توجه کرد که از همان ابتدا خانواده ها با وظایف اصلی آشنا ما باشند وکاری راکه ازحد توان و وظیفه ما خارج است از ماتوقع نداشته  باشند.

قابل توجه پشتیبان های محترم:

نگهداری با اولین تماس پشتیبان آغاز می شود جزئی ترین عملکرد پشتیبان درمیزان نگهداری اوتاثیر بسزایی دارد.عملکرد اشتباه یا کوتاهی درانجام وظایف باعث ایجاد نارضایتی دربین دانش آموزان وخانواده هایشان می گردد . دانش آموزانی که ازکار کانون راضی هستند به طور خودکار برای سال آینده ثبت نام می کنند دراین میان وظیفه اصلی ما دانش آموزانی هستند که به دلایل مختلف از کار کانون ناراضی هستند برای جلب رضایت وپیشگیری از ایجاد نارضایتی باید اقداماتی را انجام دهید ازجمله :

1-ازابتدا ی کارخود به دانش آموز و خانواده اش این نکته را یادآور شوید که صرفاً ثبت نام دانش آموز در کانون به معنی موفقیت او نیست ودانش آموزی درکانون موفق خواهد بود که به برنامه های کانون عمل نماید وطبق برنامه های کانون پیش رود .حواستان جمع باشد که توقع خانواده ها ازشما خارج از وظیفه تان  نباشد وباید این باور را در ذهن خانواده ها ایجاد کنیدکه  هنگامی دانش آموز موفق خواهد بود که ما (کانون ) وخانواده وخود دانش آموز (به عنوان نقش اصلی ) دست در دست هم دهیم و هرکدام وظایفمان را به خوبی انجام دهیم به خانواده ها متذکر شوید که هیچ قرص وکپسولی اختراع نشده است که ازیک دانش آموز بی انگیزه وکم انگیزه یک دانش آموز سخت کوش و موفق بسازد.هدف اصلی کانون را به طور واضح برای دانش آموز وخانواده اش توضیح دهید عمده خانواده های  ناراضی کسانی هستند که بطورکامل با وظایف ما آشنا نیستند وبیشتر از وظیفه ما ازما توقع دارند.

2- تماس به موقع ومفید با دانش آموز خود داشته باشید .ازدانش آموز خود بخواهید که با شما حرف بزند دانش آموزانی که تماس را زود خلاصه  می کنند دانش آموزان ناراضی هستند که کار ما و برنامه های مارا قبول ندارند.

3- بین خود و خانواده های دانش آموزان رابطه ای صمیمانه ایجاد نمائید از آنها بخواهید انتقادات و پیشنهاداتشان را راجع به کار با شما در میان بگذارند و به آنها این اطمینان را بدهید که نظراتشان برای ما مهم و قابل احترام است و همه تلاشمان را برای رفع مشکلات و نارسایی های موجود در حد توان و وظیفه مان انجام خواهیم داد خانواده هایی که احساس می کنند نظراتشان مهم نیست جزئی از ناراضیان از کار ما هستند.

4- کاهش تراز های جزئی دانش آموزتان را بزرگ جلوه ندهید ولی افزایش تراز هرچند کم دانش آموز را جدی بگیرید و او را تشویق نمائید تشویق شما یک عامل محرک برای بیشتر تلاش کردن دانش آموز است دانش آموزانی را که کاهش تراز زیادی دارند راجدی بگیرید از او دوستانه بخواهید که علت کاهش تراز را برایتان توضیح دهد و این اطمینان را به او بدهید که در حد توان به او کمک می کنید که برای آزمون بعد تراز کاهش یافته را جبران نماید دانش آموزی که در چند آزمون کاهش تراز داشته باشد نسبت به درس خواندن بی انگیزه می شود و این سبب نارضایتی او و خانواده اش از برنامه های کانون می شود .

5- هدف های رویایی برای دانش آموز خود مشخص نکنید در حد توان دانش آموز از او توقع داشته باشید توقع خارج از توان دانش آموز برای دانش آموز چیزی جزء یأس و سرخوردگی و در نتیجه نارضایتی او و خانواده اش از برنامه های کانون ندارد و این خواسته را از خانواده های دانش آموزانتان نیز داشته باشید .

6- دانش آموزانی را که خانواده ای پرتوقع و حساس دارند را شناسایی کنید و سعی نمائید در حد توان و وظیفه تان توقعات معقولتان را برآورده کنید زیرا جزء بزرگی از ناراضیان را این خانواده ها تشکیل می دهند.

مدیران گروه وپایه:

شما هم بعنوان ناظر بر کار پشتیبان های خود نظارت داشته باشید و این اطمینان را به خانواده ها بدهید که هرگونه کم کاری و کاستی در کار پشتیبان هایتان را حتماً در اسرع وقت پیگیری می نمائید و رفع و اصلاح می کنید

ما (کانون ، مدیر گروه، پشتیبان) موظف هستیم تعهدات خود را انجام دهیم...

Menu