کتاب‌های آبی کانون و ویژگی‌های آن

یکی از عواملی که در موفقیت دانش‌آموزان مؤثر است استفاده از یک منبع استاندارد است. استفاده از این منبع به خصوص در سال کنکور که فرصت آزمون و خطایی برای دانش‌آموز وجود ندار

کتاب‌های آبی کانون و ویژگی‌های آن

یکی از عواملی که در موفقیت دانش‌آموزان مؤثر است استفاده از  یک منبع استاندارد است. استفاده از این منبع به خصوص در سال کنکور که فرصت آزمون و خطایی برای دانش‌آموز وجود ندارد اهمیت ویژه‌ای دارد.

یکی از این منابع مهم، کتاب آبی کانون است که با توجه به ویژگی‌هایی که در ادامه توضیح داده می‌شود منبعی مناسب و استاندارد برای مقطع متوسطه در تمام سطوح است.

  • پوششی بودن منبع: در کتاب آبی سعی شده از هیچ موضوعی در کتاب درسی چشم‌پوشی نشود و نکات همه‌ی مباحث کتاب درسی استخراج شده و مورد سؤال قرار بگیرند.

اگر در موضوعی سؤال کنکور سراسری وجود نداشته باشد با سؤالات تألیفی استاندارد که غالباً در آزمون‌های کانون مطرح شده‌اند مبحث پوشش داده می‌شود، به طوری که هیچ موضوعی از کتاب درسی از چشم مؤلف دور نمانده است و نیاز دانش‌آموز با مطالعه‌ی آن کاملاً برطرف می‌شود.

  • ضریب تناسب و توازن: مباحثی در کتاب درسی هستند که به‌ندرت در کنکور مورد سؤال قرار می‌گیرند و هم‌چنین مباحثی وجود دارند که میانگین 4 یا 5 تست در کنکور را هر ساله به خود اختصاص می‌دهند؛ پس داوطلب باید بداند که نیاز دارد از هر مبحث چه تعداد تمرین حل کند. در کتاب آبی با توجه به این ضریب تناسب و توازن سؤالات مورد نیاز گردآوری شده تا هم به نیاز آموزشی داوطلب به طور دقیق و کامل توجه شود و هم از اتلاف وقت جلوگیری شود.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب می‌توان به مشخص کردن کلیدواژه‌های سؤال (برای توجه بیش‌تر و آموزش دقت در مطالعه‌ی صورت تست‌ها)، درخت دانش (برای طبقه‌بندی موضوعات و روشن ساختن مسیر یادگیری)، درس‌نامه‌های کاربردی در ابتدای هر مجموعه‌ی تست، استفاده از سؤالات شناسنامه‌دار و...  اشاره کرد که همگی در راستای بهره‌برداری مناسب دانش‌آموزان از زمانی که برای مطالعه قرار می‌دهند تدارک دیده شده است.

Menu