اهمیت دفتر برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان

دفتر برنامه‌ریزی شامل ستون‌های زیادی است. در قسمتی از آن می‌توانید اوقات فراغت خود را یادداشت کنید.

اهمیت دفتر برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان

وقتی از اول هفته برای خودتان در ستون اول دفتر، پیش‌بینی می‌کنید که چه بازه‌ی زمانی را برای مطالعه‌ی هر درس اختصاص دهید خواه‌ناخواه باعث می‌شود تلاش و اراده‌ی شما نسبت به زمانی که برای خود هیچ پیش‌بینی یا برنامه‌ی خاصی را انجام نداده‌اید بیش‌تر شود و تمام تلاش خودتان را می‌کنید تا به پیش‌بینی‌تان برسید. این یعنی شما منظم‌تر، دقیق‌تر و هدفمندتر می‌شوید.

دفتر برنامه‌ریزی شامل ستون‌های زیادی است. در قسمتی از آن می‌توانید اوقات فراغت خود را یادداشت کنید. تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که شما روزانه چه بازه‌ی زمانی را صرف تماشای تلویزیون و سرگرمی‌های دیگر می‌کنید؟ با یادداشت کردن این بازه‌های زمانی می‌توانید وقت خود را کنترل کنید.

وقتی ساعت اوقات آزاد خود را بدانید اگر دیدید ساعت آن برای شما دانش‌آموز هدفمند کنکوری زیاد است می‌توانید این زمان را به حداقل برسانید و آن را به تست و یادگیری‌های ناقص اختصاص دهید. با این روش می‌توانید به‌راحتی ساعت مطالعه‌ی خود را بالا ببرید.

هم‌چنین بر اساس برنامه‌ی راهبردی می‌دانید برای دو هفته بعد چگونه برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید با نگاه به عملکرد خود نسبت به پیش‌بینی‌تان در هفته‌ی اول پیش‌بینی دقیق‌تری را برای هفته‌ی دوم انجام دهید. سعی کنید حتماً نسبت به هفته‌ی اول رشد کنید. در این صورت می‌توانید مطالعه‌ی خود را باکیفیت‌تر کنید.

Menu