کیفیت برتر مطالعاتی در ماه مبارک رمضان (2)

کنکور امسال یک مهمان ویژه‌ی آسمانی دارد. به روزهای زیبای ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم.

کیفیت برتر مطالعاتی در ماه مبارک رمضان (2)

کنکور امسال یک مهمان ویژه‌ی آسمانی دارد. به روزهای زیبای ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم. روزه‌داری در این ماه باید در کنار انجام فعالیت‌های درسی با بیش‌ترین کیفیت ممکن دنبال شود و این به معنی تلاش برای رسیدن به نوعی تعادل جدید در برنامه‌ی کاری است.

ویژگی فیزیولوژیکی بدن در شرایط روزه‌داری را به‌خوبی در نظر بگیرید. بعد از میل کردن وعده‌ی سحری، با نزدیک شدن به ساعت‌های نزدیک به اذان مغرب، به‌تدریج با کاهش میزان دریافت کالری، سطح قند خون و گلوکز یعنی عامل محرک تأمین انرژی بدن شما، افت می‌کند. بیش‌ترین میزان استفاده‌ی بدن از گلوکزِ وعده‌ی سحری تا 4 الی 8 ساعت پس از صرف آن است و در این زمان، میزان انرژی شما در بیش‌ترین مقدار خود قرار خواهد داشت.

در این شرایط باید تعادل مطالعاتی را به سمت استفاده از زمان‌های پرانرژی‌ترِ روز برای مطالعات سنگین‌تر ببرید. برای انجام یک مطالعه‌ی متمرکز و مفید در طول روز می‌توانید از ساعت‌های پس از اذان صبح استفاده‌ی بهینه کنید و میزان مطالعه‌ای را که برای مطالعه‌ی هر روز پیش‌بینی کرده‌اید به این ساعات منتقل کنید و در ساعات شب به مرور مطالب بپردازید. در ساعات ظهر و عصر هم می‌توانید آن دسته از فعالیت‌های درسی که نیاز به انرژی کم‌تری دارند در اولویت قرار دهید تا بعد از افطار با آمادگی کامل به ریتم مطالعه‌ی متمرکز بازگردید.

Menu