به روش سه روز یک‌بارجمع‌بندی کنید

اول امتحان بدهید، بعد درس بخوانید. این روش یکی از بهترین روش‌های جمع‌بندی در ایام نزدیک کنکور است و حالتی است که برخلاف ۱۲ سال تحصیل دانش‌آموز است.

به روش سه روز یک‌بارجمع‌بندی  کنید

اول امتحان بدهید، بعد درس بخوانید. این روش یکی از بهترین روش‌های جمع‌بندی در ایام نزدیک کنکور است و حالتی است که برخلاف ۱۲ سال تحصیل دانش‌آموز است؛ چون دانش‌آموزان اول درس می‌خواندید و بعد امتحان می‌دادید ولی در این روش اول امتحان می‌دهید و بعد درس می‌خوانید. درواقع با این روش ابتدا خط فکری طراحان را متوجه می‌شوید و بعد در حین مطالعه، نحوه‌ی خواندنتان جهت‌دار می‌شود. در این روش شما در عرض ۳ روز کل کتاب‌ها را می‌خوانید و بدین طریق سرعت مطالعه‌ی شما نیز بالا می‌رود. بالا رفتن سرعت مطالعه به‌تدریج قدرت بازیابی ذهنی را افزایش می‌دهد و علت این است که فرصتی برای بازخوانی مطالب وجود ندارد.

یادتان باشد شما در کنکوری شرکت خواهید کرد که علاوه بر این‌که باید توانایی علمی داشته باشید، باید سرعت به‌یادآوری مطالب یا به‌عبارتی قدرت بازیابی ذهنی بالایی داشته باشید و این مورد را کم‌تر کسی تمرین می‌کند و این مهم در جلسه‌ی آزمون مشکل‌ساز می‌شود. شما با این روش چندین بار این مهم را تمرین می‌کنید و ذهنتان آماده‌ی بازیابی مطالب می‌شود. بهترین روش بازیابی، امتحان دادن است. شاید بتوانید بدون آزمون دادن جمع‌بندی کنید ولی هیچ گاه بازیابی ذهنی بدون تمرین تستی با همان زمان کنکور برای‌تان مقدور نمی‌شود؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم با سؤالات کنکور سال‌های قبل تمرین کنید و سپس مطالعه‌ی جهت‌دار انجام دهید.

Menu