روش جمع‌بندی 3 روز یک‌بار

سال‌های سال است که به مدرسه می‌روید، معلم درس می‌دهد و با مطالعه برای امتحان آماده می‌شوید.

روش جمع‌بندی 3 روز یک‌بار

سال‌های سال است که به مدرسه می‌روید، معلم درس می‌دهد و با مطالعه برای امتحان آماده می‌شوید. امسال در آزمون‌های کانون نیز همین کار را کردید و هر دو هفته یک‌بار بخشی از کتاب‌ها را مطالعه کرده، تست زدید و برای آزمون آماده شدید؛ اما حالا که به انتهای مسیر نزدیک می‌شویم و باید کتاب‌های سه سال اخیر را که در طول سال مطالعه کرده‌اید جمع‌بندی کنید، باید روشی جدید برگزینید تا حداکثر استفاده را از زمان باقی‌مانده داشته باشید. اگر به روش سنتی جمع‌بندی کنید چه خواهد شد؟ اگر هر کتاب را از ابتدا تا انتها مطالعه کرده و نکات مهم آن را به خاطر آورید، به انتهای مطالب که برسید استرس دارید که آیا بخش‌های ابتدایی در ذهن مانده یا خیر؛ هم‌چنین وقتی همه‌ی کتاب‌ها را از ابتدا تا انتها مطالعه کنید به دلیل حجم زیاد مطالب تضمینی وجود ندارد که همه‌ی مطالب در ذهن بمانند. پس بهتر است روش جدید که همان آزمون گرفتن و سپس مرور و رفع اشکال است انتخاب کنید.

همان طور که از اسم آن پیداست، شروع تا پایانش سه روز طول می‌کشد. دانش‌آموز در نیم‌روز اول از روز اول، یکی از آزمون‌ها را انتخاب کرده و از خود آزمون می‌گیرد. سپس مرور و جمع‌بندی می‌کند. یک روش برای مرور در دو روز و نیم تمرکز روی سؤالاتی است که درست جواب نداده‌اید. روش دوم که بیش‌تر کارشناسان مطرح می‌کنند به صورت زیر است:

دانش‌آموزان تجربی و ریاضی هر نیم‌روز، یک درس اختصاصی و یک درس عمومی را جمع بندی می‌کنند و دانش‌آموزان انسانی باید سه درس را در هر نیم‌روز جمع‌بندی کنند.

سعی کنید از آزمون‌های سال‌های قبل شروع کنید و وقتی به کنکور نزدیک می‌شوید، کنکور سال قبل را از خود آزمون بگیرید. به این ترتیب، هر چه به کنکور نزدیک می‌شوید، جدیدترین سؤالات کنکور را که تا کنون طرح شده‌اند آزمون خواهید داد و همخوانی زیادی با کنکور شما خواهد داشت و آماده‌تر خواهید شد.

برای انجام آزمون سعی کنید تا حد ممکن، مشابه کنکور باشد. لباس روز آزمون را بپوشید و روی صندلی بنشینید تا در روز کنکور راحت‌تر باشید. از کتاب زرد اختصاصی یک آزمون از خود بگیرید و در دو روز و نیم بعد جمع‌بندی کنید.

از سی‌دی‌های موجود در کتاب استفاده کنید و با درصدهایی که در هر درس کسب کرده‌اید، تراز و رتبه‌ی خود را در کنکور آن سال به صورت تقریبی به دست آورید. به دلیل این‌که برخی سؤالات را دیده‌اید باید کمی تراز خود را کم‌تر از آن چیزی که به دست آورده‌اید در نظر بگیرید.

Menu