خودتنظیمی در جلسه‌ی آزمون

جلسه‌ی آزمون، جلسه‌ی یادگیری است. هدف ما از آزمون دادن یاد گرفتن است. یاد گرفتن اطلاعات ناقص، اطلاعات فراموش‌شده و اطلاعات و گزینه‌های دام‌دار.

خودتنظیمی در جلسه‌ی آزمون

جلسه‌ی آزمون، جلسه‌ی یادگیری است. هدف ما از آزمون دادن یاد گرفتن است. یاد گرفتن اطلاعات ناقص، اطلاعات فراموش‌شده و اطلاعات و گزینه‌های دام‌دار و هم‌چنین یاد گرفتن آرامش در محل آزمون و مدیریت تفکر و مدیریت خود.

قدرت نه گفتن به سؤالات وقت‌گیر یا پاسخ ندادن به سؤالات شک‌دار، نتیجه‌ی مدیریت خود یا هوش هیجانی است. در جلسه‌ی آزمون باید با آرامش به سؤالات توجه کرده و به آن‌ها پاسخ دههد. باید طبق هدف‌گذاری از پیش تعیین‌شده فقط به سؤالاتی پاسخ دهید و گزینه‌هایی را انتخاب کنید که به‌ درستیِ پاسخ آن‌ کاملاً اطمینان دارید (وقتی وارد باغ میوه می‌شوید به اندازه‌ی سبدتان می‌توانید میوه بردارید، البته میوه‌های سالم و با اندازه‌ی متناسب).

سؤالات وقت‌گیر را با «و» مشخص کنید. سؤالات شک‌دار را با علامت ضربدر مشخص کنید. از قبل برای هر درس هدف‌گذاری ده‌دهی داشته باشید و بر اساس آن به سؤالات پاسخ ‌دهید و سریع به سراغ درس بعدی بروید. وقتی دفترچه به پایان رسید دوباره بازگردید و به سؤالات وقت‌گیر و ضربدردار رسیدگی کنید. این همان استراتژی بازگشت است. در ابتدا به سؤالات شک‌دار مراجعه می‌کنید و بعد به سراغ سؤالات وقت‌گیر می‌روید. با تنظیم وقت استراتژی بازگشت را با دقت انجام دهید. توجه دقیق به تکنیک‌های تست‌زنی و رعایت مدیریت تفکر و مدیریت خود باعث ایجاد فضایی مطلوب در محیط آزمون می‌شود و در کنار بررسی وضعیت علمی، خودتنظیمی مناسبی از عملکرد خود خواهید داشت.

Menu