چگونه پیشرفت کنیم؟"سخنرانی کاظم قلم چی درجلسه نفرات برتر22آذر"

22 آذر با گزارش لحظه به لحظه سخنرانی کاظم قلم چی در جلسه نفرات برتر با ما همراه باشید .

چگونه پیشرفت کنیم؟"سخنرانی کاظم قلم چی درجلسه نفرات برتر22آذر"

جلسه پس از آزمون جمعه 22 آذر 92

سخنران : کاظم قلم چي

...........................

سخنان کاظم قلم چی در جلسه رتبه برتر آزمون 22 آذر 92

کاظم قلم چی در جلسه پس از آزمون برنامه ای کانون در روز جمعه 22 آذر ماه سال 92 برای رتبه های برتر کانون و پدر و مادر آن ها به صورت حضوری در تهران سخنرانی کرد.

در جلسه امروز برخی رتبه های برتر سال گذشته کانون در کنکور سراسری همچون پویا براهیم باستانی رتبه یک رشته تجربی کنکور سراسری حضور داشتند. وی در بخشی از جلسه از سوی کاظم قلم چی برای بیان تجربیات سال گذشته خود در آمادگی برای کنکور سراسری سال 92 به جایگاه دعوت شد که در ادامه مشروح آن را در قالب گفتگوی آموزشی کاظم قلم چی با وی می خوانید.

همچنین در این جلسه فرامرز عسکری که فرزندش دانش آموز کانون است در خصوص همراهی فرزندش در مراحل آزمون ها نامه ای را برای حاضران قرائت کرد که مضمون آن را در ادامه خواهید خواند.

کاظم قلم چی همچنین در این جلسه درگذشت مرحوم غلامعلی فرشادی نویسنده کتاب های دیفرانسیل را تسلیت گفت. برادر این مرحوم "غلامحسین فرشادی" عضو تحریریه مجله آزمون است.

در جلسه امروز کاظم قلم چی در چهار موضوع ذیل سخنانی را بیان کرد:

1.        برنامه راهبردی آزمون های کانون و مسیری که دانش آموزان تا پایان سال می پیمایند

2.        هدف گذاری چند تا از 10 تا  

3.        چگونه پیشرفت کنیم؟ فرمول پیشرفت به روش قلم چی چیست؟

4.        بررسی نتایج نظرخواهی از اولیا در مناطق مختلف تهران در آزمون 22 آذر

متولی بنیاد علمی آموزشی "قلم چی" در این جلسه که با حضور دانش آموزان رتبه برتر به همراه پدران و مادران و پشتبانان ویژه در ساختمان مرکزی بنیاد در شهر تهران برگزار شد ، ضمن بیان مهمترین نکات در خصوص برنامه راهبردی به عنوان موضوع اول گفت: شما دانش آموزان از امروز که آزمون 22 آذر ماه را پشت سر گذاشتید آزمون های 6 و 27 دی ماه، 11 و 25 بهمن ماه ، 9 و 23 اسفند ماه ، 7 و 22 فروردین ماه را پیش رو دارید.

امروز 22 آذر ماه یک ایستگاه جبرانی برای شما بود که شما در این آزمون یک هشتم پنجم از مباحث پایه و یک هشتم از درس های نیم سال اول سال چهارم را به همراه دوره مباحث نیم سال تاکنون را آزمون دادید.

در برنامه راهبردی ایستگاه های جبرانی فقط در برخی از آزمون ها وجود دارد. که 22 آذر ماه یکی از آن هاست .

این ایستگاه جبرانی در 27 دی ماه ، 11 بهمن ماه ، 23 اسفندماه ، 7 و 22 فروردین نیز وجود دارد.

در 27 دی ماه ایستگاه جبرانی برای درس های نیم سال اول سال چهارم است. در آزمون 11 بهمن ماه این ایستگاه جبرانی برای درس های پایه وجود دارد.

شما در 23 اسفند ماه برای درس های سه هشتم اول نیم سال دوم ایستگاه جبرانی برای دوره درس ها دارید و ایستگاه جبرانی 7 فروردین برای درس های پایه به طور کامل و در 22 فروردین به طور کامل ایستگاه جبرانی برای درس های نیم سال دوم وجود دارد.

کاظم قلم چی گفت: حجم مباحث پایه در کنکور زیاد است اما ما در کانون طوری برنامه راهبردی را تنظیم کردیم که برای شما مشکلی نباشد و جای هیچ نگرانی برای شما وجود نداشته باشد.

وی افزود: به طوری که در آزمون 27 دی ماه شما مبحث پایه را ندارید اما کل نیم سال اول سال چهارم را دوره می کنید.

وی تاکید کرد: آزمون امروز 22 آذر ماه بسیار مهم بود .

ششم دی ماه پیشروی در درس های نیم سال اول سال چهارم دو هشتم و در درس های پایه یک هشتم دارید.

سعی کردیم با این کار ناهماهنگی ها را با برنامه مدرسه از بین ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در سال کنکور دانش آموزان از همه چیز بیشتر به آرامش و نظم نیاز دارند.

وی با بیان هدف کانون از آزمون 6 دی ماه گفت: در این آزمون تمرکز و تاکید روی فصل های پایانی است که معمولا مظلوم واقع شده و مورد کم توجهی واقع می شوند لیکن آزمون 6 دی ماه آزمون مهمی است.

هیچ آزمونی را غایب نشوید چون هر کدام از آزمون ها حکمتی دارد و بر اساس طراحی مفهومی برگزار می شود.

کاظم قلم چی تاکید کرد: به برنامه راهبردی کانون اعتماد داشته باشید. اگر نگرانی دارید در مورد برنامه راهبردی کانون تحقیق کنید.

وی گفت: 6 دی ماه پروژه سوم با اتمام نیم سال اول به پایان می رسد.

اما آزمون های 27 دی ماه و 11 بهمن ماه پروژه چهارم کانون است.

این ها آزمون های بی بهانه دانش آموزان به شمار می روند. ترم اول تمام شده و همه دانش آموزان در هر نوع مدرسه ای که درس می خوانند دیگر هیچ بهانه ای ندارند.

این آزمون دو ویژگی دارد:

1.        ایستگاه جبرانی هستند

2.        پنجره های نیمه باز محسوب می شوند چون مدرسه هنوز دایر است

تفاوت این آزمون ها با دوران طلایی نوروز این است که در دوران طلایی مدرسه نیست و دانش آموزان تعطیل هستند لیکن پنجره کاملا باز است.

کاظم قلم چی البته با اشاره به دوران طلایی نوروز این را هم گفت که دانش آموزان کنکوری نباید حتی الامکان مسافرات بروند.

وی با بیان اهمیت امتحانات مدرسه گفت: به امتحانات مدرسه بسیار اهمیت بدهید و بدانید که دقیقا از کتاب درسی و همان مثال ها ، مسائل حل شده ، شکل ها و نمودارها در کنکور تست می آید.

دانش آموزان کلان شهرها نیز بدانند که بچه هایی که در مناطق 2 و 3 کنکور هستند به دلیل شفاف بودن ذهن شان کمتر آشفته می شوند و نتیجه موفقیت آمیزی هم کسب می کنند.

کسی که مفاهیم و کتاب درسی را خوب کار می کند نتیجه بهتری می گیرد. حالت بهتر به میزان کافی کار کردن روی مفاهیم و کتاب درسی است.

این اندازه کافی را هم خودتان باید تشخیص دهید و هر کس برای خودش.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: اگر 27 دی ماه و 11 بهمن ماه هم نرسیدید نگران نشوید چون 7 فروردین درس های پایه و 22 فروردین هم درس های پیش یک را بطور کامل دوره خواهید کرد.

کاظم قلم چی گفت: 11 بهمن نخستین جمع بندی پایه است.

وی در این بخش از جلسه با اشاره به جام جهانی فوتبال گفت: 3 شنبه هفته گذشته نتايج آزمون پيزا منتشر شد، به پيزا جام جهاني آموزش گفته مي شود .

بر اساس برگزاری این آزمون، 5 كشور آسيايي در صدر قرار گرفته اند و جالب است كه آمريكا و اروپا رتبه هاي علمي شان پايين آمده بود و همه به فكر افتادند چون آموزش امروز اقتصاد در فردا است.

در آنجا هم سخت كوش هاي آسيايي موفق شدند و يكي از  رتبه هاي برتر از سنگاپور شده است يعني سخت كوشي و تلاش حتما نتيجه مي دهد .

چه در سطح بين المللي بخواهيد در نظر بگيريد و چه در سطح كشور خودمان دانش آموزاني كه در روستاها و شهرهاي كوچك درس مي خوانند مطمئن باشند كه در سال هاي اخير هر آدمي زحمت  مي كشد و با زحمت موفق مي شود.

وی گفت: دانش آموزان کانونی چون سخت کوش هستند و به درس خواندن برای درس خواندن می اندیشند و علاقه دارند سعی می کنند سال کنکور بهترین خاطره زندگی شان باشد لیکن شاد هم هستند.

اینکه شما تنبلی هم بکنید یا برخی اوقات عقب بیفتید مانعی ندارد و با تلاش و سخت کوشی حتما می توانید جبران کنید و موفق شوید. نکته مهم برای ادامه مسیر درس خواندتان این است که در زمستان درس ها را تمام نکنید. آزمون 25 بهمن آغاز نیم سال دوم است و نیم سال دوم آغازی مهمتر محسوب می شود.

وی با بیان طنز مدیریت زمان که به دانش آموزانی کنایه دارد که عجله می کنند و همه درس های خود را قبل از عید نوروز تمام می کنند و بعد از عید آشفته و بی برنامه و بی انگیزه می شوند گفت: وقتمان را صرفه جویی می کنیم و بعد به راحتی آن را هدر می دهیم.

کاظم قلم چی در ادامه با اشاره به آزمون 25 بهمن گفت: در این آزمون 2 هشتم مباحث پایه و یک هشتم در نیم سال دوم پیش روی داریم.

در آزمون 9 اسفند ماه دو هشتم دوم از دروس پایه و دو هشتم در درس های نیم سال دوم پیشروی داریم.

در آزمون 23 اسفند ماه نیز یک هشتم پنجم از دروس پایه را آزمون می دهید و با دوره سه هشتم نیم سال دوم یک هشتم پیشروی در درس های نیم سال دوم خواهید داشت.

در هفتم فروردین دوره کل دروس پایه و در 22 فروردین نیز دوره کل نیم سال دوم را انجام می دهید.

کاظم قلم چی پیش از سخنرانی در خصوص موضوع دوم جلسه ،تاکید کرد: دانش آموزان عزیز اگر به کانون آمده اید تا موفق شوید باید روش هایی که می گوییم را بررسی کرده و اجرا کنید تا به هدف تان در مسیر آموزش دست یابید.

وقتی دانش آموز در كانون ثبت نام مي‌كند باید با يك متد و روش درست و دقيق كار كند، از مشورت پدر ومادر و پشتيبان در كانون استفاده كند هرچقدر بيشتر اين رويه ها را اجرا كند و عاقلانه كار كند  نتيجه بهتري مي گيرد.

 کاظم قلم چي اظهار داشت: حاضران در اين جلسه دانش آموزان تهراني تراز بالاي 6500 و پدران و مادران آن ها هستند اما این را بدانید که توصیه های ما برای رسیدن به موفقیت برای "همه دانش آموزان" است همانطور که هدف گذاری برای موفقیت در پایان نیم سال اول برای همه دانش آموزان در سراسر کشور است.

مدیر کانون فرهنگی آموزش افزود: نکته مهم این است که "همه دانش آموزان می توانند موفق شوند" و این موفقیت شامل حال همه کسانی می شود که تلاش کنند اما آن ها که می دانند چه کار می کنند بیشتر موفق می شوند چون ذهن شفاف تری دارند.

اینکه بدانید چه کار می کنید و چه کار خواهید کرد به مهارت های فراشناختی شما باز می گردد و در این مسیر رتبه های برترمعمولا به خوبی می دانند چه کار می خواهند انجام دهند همانطور که پویا براهیم باستانی که در این جلسه نیز حضور دارد خوب می دانست که چه کار می خواهد انجام دهد و در مصاحبه های خود نیز قبلا این موضوع را گفته است.

 شما نیز باید بهترین های بهترین ها را انتخاب کنید و با فکر خودتان جلو بروید. اینکه هرکاری یک رتبه برتر انجام می دهد لزوما شاید کار درستی نبوده باشد و شما باید بهترین کارهای این افراد را در نظر بگیرید.

اهمیت همراهی دانش آموزان توسط اولیا

کاظم قلم چی در تشریح موضوع دوم جلسه " هدف گذاری چند تا از 10 تا" با اشاره به اینترنتی بودن حضور و همراهی اولیا در کنار همراهی دانش آموزان در زندگی روزمره گفت: اکنون ما در سال های آغازین هزاره سوم و قرن بیست و یکم قرار داریم و شاهد تغییرات شگرف و بنیادی در عرصه آموزش در جهان هستیم.

آموزش در قرن بیستم در شکل برون سپاری مطرح بود و اکنون در هزاره سوم و در سال 2013 میلادی که هستیم با شکل درون سپاری آموزش در جهان رو به رو هستیم که در این حالت بخش مهمی از آموزش دانش آموزان در خانه و با همراهی پدران و مادران انجام می شود.

وی گفت: این موضوع سه دلیل دارد:

1.      وجود و توسعه اینترنت ، نرم افزارهای آموزشی ، اپلیکیشن های همراه

2.      پدران و مادران فرهیخته و آگاه تر

3.      مهارت های فراشناختی

با این وجود باید دید که :

1.        آیا پدرها و مادرها با بچه های شان می دانند چگونه گفت و گو کنند؟

2.        آیا توقعات پدران و مادران با فرزندان شان تنظیم است و نحوه آن چیست؟

اینکه ناراضی باشیم ؟ بگوییم فرزندمان خیلی خوب است ؟

یا

برمبنای عملکرد واقعی به فرزندان خودمان امتیاز دهیم و آن ها را تشویق کنیم.

در این جا لازم می دانم که توجه پدران و مادران را به بررسی کارنامه چند تا از 10 تا جلب کنم و میزان پیشرفت دانش آموزان و همینطور نقاط قوتی که دارند. یعنی شما اولیای عزیز لازم است که کارنامه رنگی را که در جدول جمع بندی هدف گذاری چند تا از 10 تا قرار دارد به این صورت بررسی کنید که یک کارنامه با چاپ رنگی پدر و یکی مادر و یکی دست خود دانش آموز باشد و به صورت همراستا به بررسی وضعیت دانش آموز بپردازید تا با همراهی بتوانید بر اساس شرایط واقعی موجبات پیشرفت او را فراهم کنید.

اصلا بهتر است که پرینت رنگی نداشته باشید و پرینت غیر رنگی را با مدادهای آبی ، سبز ، زرد و قرمز خودتان رنگی کنید و به بررسی وضعیت دانش آموز پی ببرید.

شما باید از وضعیت فرزند خودتان آگاه باشید و با شناخت دقیق نقاط قوت او زمینه فکری را برای کار کردن روی نقاط قوت و بسط آن ها فراهم کرده و همچنین دلایل موفقیت فرزندتان را برای تعمیم آن ها در رفع چالش ها بررسی کنید.

کاظم قلم چي يادآوري کرد : نکاتي که در اين جلسات گفته مي شود، فقط براي دانش آموزان برتر نيست بلکه پدران و مادران و پشتيبانان نيز مي توانند از آن استفاده کنند .

شما باید تفکر کنید و با شناخت دقیق از خودتان و هماهنگی برنامه راهبردی کانون با برنامه شخصی تان و برنامه مدرسه تصمیم بگیرید و با ذهن شفاف به نتیجه برسید.

کاظم قلم چی گفت: آیا فکر می کنید که رتبه های یک رقمی کنکور باهوش تر از شما هستند ؟ نه بلکه آن ها زحمت می کشند اما می دانند که چه کار می خواهند بکنند. آنها به هنگام ساماندهی می کنند و می دانند برنامه شان چیست.

اما این را بدانید که زحمت اولویت دارد و بعد داشتن ذهن شفاف و واضح است.

وی گفت: پدر و مادر عامل موفقیت دانش آموزان هستند. زحمت و تلاش دانش آموز و از طرفی پی گیری درس خواندن دانش آموز از سوی پدر و مادر موجب موفقیت دانش آموز می شود.

اولین کاری که با دیدن کارنامه رنگی می کنید اینکه از نقاط قوت که آن ها را شناسایی می کنید شروع کنید و مطمئن باشید که بدون استثنا همه دانش آموزان نقاط قوت و نقاط قوت پایدار دارند.

وی در بخش دیگری از برنامه از فرامرز عسکری پدر دانش آموز فرید عسکری دعوت کرد تا با حضور در جایگاه به همراه فرزندش نامه ای را که در همین رابطه در خصوص پیشرفت درسی وی نوشته است برای حاضران بخواند.

فرامرز عسکری در این نامه آورده است که :

من به عنوان پدر یک دانش آموز مثل همه پدران و مادران آرزو دارم که فرزندم پیشرفت کند. وی بعضی اوقات رشد و بعضی دیگر افت تحصیلی داشته است. اما نقاط قوت او را در دو سال اخیر شناسایی کردم و کم کم متوجه شدم که اگر روی آن ها تمرکز کنم هم خودم راضی خواهم بود و هم او در سایر موارد این پیشرفت را تسری می دهد.

لیکن جدول جمع بندی هدف گذاری وی را تشکیل دادم و در این مرحله فهمیدم که وی در کدام درس ها از همتایان خودش وضعیت بهتری دارد.

در ادامه کاظم قلم چی گفت: کارنامه رنگی و جدول جمع بندی هدف گذاری پس از هر آزمون در صفحه شخصی دانش آموزان در سایت کانون وجود دارد که می توانند از آن استفاده کنند.

 دانش آموزان می توانند این جدول را پرینت گرفته و در صفحه 182 دفتر برنامه ریزی بچسبانند.

کاظم قلم چی گفت: از دانش آموزان انتظار پیشرفت "تدریجی" داریم . پیشرفت یک شبه به دست نمی آید.

موفقیت به تدریج حاصل می شود و نباید نوسانی باشد.

وی با اشاره به سایت کانون گفت: سه صفحه "شهر شما" ، "مقطع شما" ، "پشتیبان شما" در سایت کانون ایجاد کرده ایم.

کاظم قلم چی با بیان موضوع سوم جلسه گفت: "چگونه پیشرفت کنیم؟"

نخستین و مهمترین نکته برای پیشرفت درسی چیست؟ بیشتر درس خواندن

هیچ چیز جای زحمت و تلاش را نمی گیرد. ارزش ما به زحمتی است که می کشیم.

روش خوب را از کجا باید یاد بگیریم؟ از خودمان یعنی از درس هایی که در آن ها موفق هستیم

-          همه شما بدون استثناء در یک یا چند درس نقاط قوت پایدار دارید ، از همان جا شروع کنید.

-          البته این کار سختی است و اغلب ما نوشتن بلد نیستیم اما باید بنویسیم و از پدر و مادرها هم می خواهم که روش هایی را که در جهت موفقیت فرزندتان به دست می آورید را یادداشت کنید.

-          تعادل داشته باشید و برای دوگانه ها ضمن شناسایی آنها تعیین تکلیف کنید ، مثلا پیش یا پایه را بخوانم؟ عمومی یا اختصاصی بخوانم؟ تشریحی یا تستی بخوانم؟ از خودم یا از دیگران یادگیری داشته باشم؟ برنامه خودم یا برنامه مدرسه را پیش بگیرم؟ و این را هم بدانید که تعادل هرکس مخصوص خود اوست.

-          برنامه را شخصی سازی کنید.

برای باقی درس ها چه کنیم؟ آنهایی که چالشی است؟ اول اولویت های خودتان را مشخص کنید و بعد روش های موفق را انتخاب کنید و آنهایی که برای باقی موارد جواب داده است برای موارد دیگر اگر می شود تعمیم دهید.

همچنین روش های موفق دیگران را بشنوید: رتبه های برتر ، یادگیری از همتایان ، معلم ، مشاور و پدر و مادر

همه این ها از منشور ذهنتان عبور می کند و البته این ها هم سعی و خطاست .

هدف مشخصی داشته باشید: کوتاه مدت ، میان و بلند مدت.

دو نکته را هم در نظر داشته باشید:

1.        در آزمون ها غیبت نکنید.

2.        به نمره ، رتبه و تراز فکر نکنید.

کاظم قلم چی در ادامه با اشاره به نظرخواهی از اولیا که در مناطق مختلف تهران در حوزه های آزمون های کانون انجام شده است ، نتایج را برای حاضران ارائه کرد.

وی در این بخش با دعوت از پویا براهیم باستانی رتبه 1 کنکور تجربی به گفتگویی کوتاه با وی پرداخت :

 

گفتگوی کاظم قلم چی با پویا براهیم باستانی رتبه یک تجربی

 

آیا در همه درس ها موفق بودی یا می شد که در برخی، عوامل موفقیت درس های دیگر را برای موفقیت در آن ها تعمیم بدهی؟

100 درصد همین طور بود و من در برخی از درس ها مانند ادبیات وضعیت خوبی نداشتم و روش موفقیت در زیست شناسی را در آن تعمیم دادم. در این درس مانند درس دین و زندگی درس درس می خواندم تا مبحث وار و اینکه 5 درس را که انتخاب می کردم مباحث هر 5 درس را مانند لغات بصورت یکجا مطالعه می کردم و این موضوع ذهنم را منظم کرد.

هفته اول و هفته دوم را چگونه متفاوت می کردی تا به آزمون برسی؟

من عصر هر آزمون پس از چند ساعت استراحت با توجه به اینکه به برنامه راهبردی مسلط بودم می دانستم که برای آزمون بعدی چه مباحثی را باید بخوانم لیکن آن را برای روزهای هفته تقسیم می کردم و معمولا برای روزهای پنجشنبه و خصوصا روز قبل از آزمون برنامه ام کاملا سبک بود.

معمولا با توجه به جانمایی درس هایی که در روزهای هفته در صبح هر روز در مدرسه داشتم درس های خسته کننده را شناسایی می کردم و درس ها را بر این اساس جانمایی می کردم تا مطالعه کنم. اگر صبح درس خسته کننده ای را داشتیم برای بعد از ظهر مطالعه درس سبک تری را برنامه ریزی می کردم.

سعی می کردم برنامه ام واقع بینانه باشد.

آیا زحمت کشیدی و سخت کوش بودی؟

من به شخصه تجربه کردم تا روز کنکور واقعا زحمت کشیدم. از یک حدی شروع کردم و افزایش دادم تا به کنکور رسیدم مثلا از هفته ای 40 ساعت مطالعه به 80 ساعت رساندم و البته باز هم می توانستم بیشتر کنم و دانش آموزان اگر می توانند برنامه ریزی کنند تا بیشتر بخوانند.

هرکس زحمت بکشد حتی اگر روش اشتباه هم داشته باشد نتیجه می گیرد.

من حتی روزی که حوصله درس خواندن نداشتم اما کمی می خواندم.

در خصوص مهارت های فراشناختی ات برایمان بگو؟

در زیست شناسی می دانستم چه می خواهم . در آزمون ها هم نکاتی که دانش آموز متوجه می شود افزودن به روش مطالعه است. در نیمه اول پیش دانشگاهی به وضوح ذهنی دست یافتم و به فراشناخت رسیدم. روش های خواندن و آزمون دادن را به دست آوردم.

به امتحانات نیم سال اول توجه داشتی ؟ چقدر به آن اهمیت دادی؟

به امتحانات مدرسه خیلی اهمیت دادم. بیشتر توانستم از فرجه ای که داشتم استفاده کنم.

پیش یک را سعی کردم کامل جمع بندی کنم . من از همان اول برای آزمون های کانون و مدرسه کامل درس خواندم.

آیا تا پایان اسفند درس خواندن را تمام کردی؟ بعد از عید چگونه برنامه ریزی داشتی؟

قبل از عید و بعد از عید منطبق با برنامه راهبردی کانون پیش رفتم.

کاظم قلم چی در پایان به جمع بندی سخنان خود پرداخت و از دانش آموزان حاضر در جلسه خواست تا به صورت الکترونیکی بوسیله دستگاه های کنترل از راه دور که ابتدای جلسه دریافت کرده بودند در نظر خواهی سوالات جلسه شامل : " از چه کتاب هایی آموزشی به غیر از کتاب درسی استفاده می کنید؟ چقدر با برنامه راهبردی آزمون ها همراه هستید؟ آیا دفتر برنامه ریزی دارید و آن را تکمیل می کنید؟ آیا کتاب خودآموزی دارید و آن را تکمیل می کنید؟ هدف گذاری چند تا از 10 تا را انجام می دهید؟ پرتلاش و سخت کوش هستید؟ انگیزه درس خواندن دارید و  میزان آن چه قدر است؟  و مهارت های فراشناختی تان چقدر است؟ " ، شرکت کنند.

فایل صوتی جلسه را در قسمت فایل ضمیمه دانلود و مشاهده کنید.

..........................................

تهيه و تنظيم: زهرا مهدوي

شبکه خبري ICTPRESS

 

فایل های ضمیمه

برنامه راهبردی آزمون های کانون و مسیر پیش رو ( بخش اول 20 دقیقه)
برنامه راهبردی آزمون های کانون و مسیر پیش رو ( بخش دوم 22 دقیقه)
هدف گذاری چند تا از 10 و جدول جمع بندی هدف گذاری (25 دقیقه)
چگونه پیشرفت کنیم ؟ ( بخش اول 14 دقیقه)
چگونه پیشرفت کنیم ؟ ( بخش دوم 14 دقیقه)
گفت و گو با پویا براهیم باستانی رتبه 1 کنکور تجربی 92 ( 12 دقیقه)
Menu