123,830 دانش‌آموز «بورسیه بنیاد قلم‌چی» در سال تحصیلی 1403-1402

با پیوستن 1700 دانش‌آموز به جمع خانواده بورسیه در فصل بهار، در مجموع 123,830 دانش‌آموز در سال تحصیلی 1403-1402 تحت پوشش بنیاد قلم‌چی قرار گرفتند.

123,830 دانش‌آموز «بورسیه بنیاد قلم‌چی» در سال تحصیلی 1403-1402

با پیوستن ۱۷۰۰ دانش‌آموز به جمع خانواده بورسیه در فصل بهار، در مجموع ۱۲۳,۸۳۰ دانش‌آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تحت پوشش بنیاد قلم‌چی قرار گرفتند.


بر اساس این گزارش، بررسی آماری تعداد بورسیه‌ها در سال تحصیلی که گذشت، نشان می‌دهد که سهم ثبت‌نام مربوط به نمایندگی‌ها، ۵۷,۰۴۱ دانش‌آموز و ثبت‌نام آنلاین ۶۶,۷۹۷ نفر بود؛ این در حالی است که از مجموع آمار، بیش از ۶۲,۸۰۰ دانش‌آموز از سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با بنیاد قلم‌چی همراه بودند.

همچنین طبق آمار، ۳۸,۴۳۹ دانش‌آموز جدید از طریق ثبت‌نام الکترونیکی در سال‌تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تحت‌پوشش بورسیه قرار گرفته و بیش از۲۲,۵۰۰ دانش‌آموز جدید نیز از طریق نمایندگی شهرها به خانواده بورسیه پیوستند.

در همین راستا، تازه‌گل آقچه‌لی مسئول بورسیه، آمار دانش‌آموزان بورسیه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به تفکیک گروه‌ها را اعلام کرد: 


-🔹۴۲,۱۹۴ دانش‌آموز روستایی و عشایری

-🔹۱۰,۲۳۸ دانش‌آموز که همزمان با تحصیل کار می‌کنند

-🔹۸۸۴۲ دانش‌آموز که مادر سرپرست خانواده است

-🔹۱۳,۴۸۴ دانش‌آموز که پدر، مادر یا هر دو فوت شده‌اند

-🔹۳۳,۳۴۴ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد 

-🔹۹۱۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش سازمان بهزیستی

-🔹۲۱۰۰ دانش‌آموز استثنایی

-🔹۱۹۰۷ دانش‌آموز از خیریه‌ها

-🔹۹۸۰ دانش‌آموز اتباع افغان


لازم به ذکر است برخی از دانش‌آموزان در دو يا سه گروه یادشده، هم‌زمان بورسیه بوده‌اند؛ ۴۱,۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان نیز در گروه‌های یادشده، نبوده و فقط دارای مشکلات مالی بودند.

سال گذشته همچنین به ۲۳۹۲ دانش‌آموز مستعد در سراسر کشور کمک هزینه تحصیلی اعطا شده است.

منبع :

Menu