پنجمین سال افتتاح 2 کتابخانه‌روستایی بنیادقلم‌چی در خراسان‌شمالی

پنج سال قبل در چنین روزی (3 تیر 1398)، دو کتابخانه بنیاد قلم‌چی در روستای تازه‌قلعه شهرستان راز و جرگلان و روستای چهاربید شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی، افتتاح شد.

پنجمین سال افتتاح 2 کتابخانه‌روستایی بنیادقلم‌چی در خراسان‌شمالی

پنج سال قبل در چنین روزی (۳ تیر ۱۳۹۸)، دو کتابخانه بنیاد قلم‌چی در روستای تازه‌قلعه شهرستان راز و جرگلان و روستای چهاربيد شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی، افتتاح شد.


هر کدام از این کتابخانه‌ها با زیربنای ۱۲۰ مترمربع، ظرفیت همزمان ۵۰ کاربر را برای مطالعه دارد و شامل یک سالن مطالعه، بخش کودک، مخزن اصلی کتاب با گنجایش ۲۰هزار جلد کتاب است که تکمیل ساخت آن توسط بنیاد قلم‌چی انجام و بیش از ۲۰۰ جلد کتاب آموزشی نیز به هریک از این کتابخانه‌ها اهدا شد.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، روستای تازه‌قلعه در منطقه صفر مرزی و کم‌برخوردار این استان واقع شده که با توجه به جمعیتی حدود ۱۵۰۰ نفر، ساخت و بهره‌برداری این کتابخانه از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

همچنین به گفته مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان جاجرم، با ساخت کتابخانه روستای چهاربید، علاوه بر حدود ۲۰۰ دانش‌آموز این روستا، بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز از دو روستای همجوار نیز می‌توانند از این فضای استاندارد مطالعه استفاده کنند.


کتابخانه بنیاد قلم چی روستای تازه قلعه



کتابخانه بنیاد قلم چی روستای چهاربيد


منبع :

Menu