رسیدن به منطق رنگ‌ها در دفتر برنامه‌ریزی

همان‌طور که می‌دانید در دفتر برنامه‌ریزی گروه دبستان و راهنمایی سه رنگ اصلی وجود دارد؛ رنگ‌های سبز، زرد و قرمز. منطق رنگ سبز: خواندن درس هر روز در همان روز؛ منطق رنگ زرد: پیش‌خوانی مطالب؛ منطق ر...

رسیدن به منطق رنگ‌ها در دفتر برنامه‌ریزی

همان‌طور که می‌دانید در دفتر برنامه‌ریزی گروه دبستان و راهنمایی سه رنگ اصلی وجود دارد؛ رنگ‌های سبز، زرد و قرمز. منطق رنگ سبز: خواندن درس هر روز در همان روز؛ منطق رنگ زرد: پیش‌خوانی مطالب؛ منطق رنگ قرمز: خواندن درس‌هایی که از قبل انباشته شده است.

بعضی از دانش‌آموزان به بهانه‌ی حجم مطالب درس فردا، از خواندن درس هر روز در همان روز اجتناب می‌کنند. مثلاً می‌گویند: "فردا تمرین‌های ریاضی را باید حل کنم. قرار است از درس مطالعات اجتماعی پرسیده شود. برای درس فارسی باید شعر حفظ شود و ..." و به دلیل این حجم سنگین فقط رنگ قرمز را در دفتر ثبت می‌کند و خبری از رنگ سبز و زرد نخواهد بود.

فرض را بر این بگذارید که دوشنبه‌ها ریاضی دارید؛ در صورتی که درس راضی را بعدازظهر همان روز دوشنبه کار کنید برنامه‌ی مطالعاتی یک‌شنبه‌ی هفته‌ی بعد خود را سبک می‌کنید و یک‌شنبه‌ی هفته‌ی بعد نیازی ندارید برای مطالبی که از قبل باقی مانده وقت زیادی صرف کنید و با داشتن فرصت مناسب و زیاد در روز یکشنبه می‌توانید درس‌های فردا را نیز پیش‌خوانی کنید و بدین ترتیب رنگ زرد نیز کم کم در دفتر برنامه‌ریزی‌تان ظاهر خواهد شد. درنهایت می‌توانید به منطق این سه رنگ در دفتر برنامه‌ریزی‌تان برسید.

Menu