آیدین کلاس ششم دبستان است. او دانشآموز منظمی است و برای نظمدهی به فعالیتهایش از دفتر برنامهریزی استفاده میکند تا بتواند رفتارهای آموزشی خود را کشف کند. او با کمک دفتر برنامهریزی کم و کاستیهایش را شناسایی میکند و نقاط قوت خود را تقویت میکند. او هر روز کارهایی را که قرار است انجام دهد مینویسد، چون خوب میداند که اولین اصل در برنامهریزی شخصی، شناخت خود و مهارتهایش است.
آیدین هر روز برنامهاش را با همراهی مادر یا پدرش مرور میکند. این کار چند فایدهی مهم برایش داشته است:
از وقت و زمان خود به طور بهینه استفاده میکند.
در مطالعه، استراحت و تفریح تعادل دارد.
اولویتهای خود را طبقهبندی میکند.
در کنار برنامهی مدرسه، برنامهی آزمونهای برنامهای را هم مطالعه میکند.