پیوستگی در آزمون‌ها و عدم غیبت

دانش آموزان عزیز،دیدگاه خود را تغییر دهید .هدف شما از شرکت در آزمون‌های آزمایشی صرفا نمره وتراز نیست بلکه هدف اصلی کسب یک عادت صحیح ،برنامه ریزی اصولی ،تلاش بیشتر و متعاقب ان کسب نتیجه بهتر است.

پیوستگی در آزمون‌ها و عدم غیبت


موفقیت چیزی فراتر از چند قانون ساده نیست. شاید بتوان گفت پیوستگی در آزمون های برنامه ای تنها  قانون موفقیت است.پیوستگی و استمرار در آزمون ها فرمول پیچیده ای ندارد ،آنکس که پیوستگی دارد بدون شک قهرمان مسابقه است .پس غیبت نکنید  .اصلا چرا غیبت ؟

گاهی دانش آموز احساس  می کند با غیبت کردن چیزی را از دست نمی دهد و می تواند بعدا جبران کند.اما واقعیت این نیست.شاید در ابتدا یک غیبت مهم به نظر نرسد اما حتی همین یک غیبت شمارا ازرسیدن به موفقیت دور می کند وادامه راه  را برای شما سخت خواهد کرد ،چرا که شما با غیبت کردن در آزمون ها نه تنها  از برنامه راهبردی جدا می شوید بلکه اصولا برنامه مطالعاتی شما به هم می ریزد .

از نظر دانش اموزان غیبت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد،به عنوان مثال:نرسیدن به برنامه راهبردی ،هماهنگ نبودن برنامه شخصی با برنامه آزمون ها ،نگرانی بابت افت  تراز و...   ،که هیچ کدام منطقی نیست ولی به عنوان یک بهانه مورد استفاده قرار می گیرد. 

دانش آموزان عزیز،دیدگاه خود را تغییر دهید .هدف شما از شرکت در آزمون های آزمایشی صرفا نمره وتراز نیست بلکه هدف اصلی کسب یک عادت صحیح ،برنامه ریزی اصولی ،تلاش بیشتر و متعاقب ان کسب نتیجه بهتر است.

غیبت کردن در ازمون شاید برای شما رضایت آنی داشته باشد اما به تدریج عادت می شود.اجازه ندهید غیبت کردن برای شما امری عادی شود.این کار سبب می شود حجم زیادی از مطالب روی هم انباشته شده تا جایی که فرصت جبران هم از شما گرفته شود.

شما با هر بار شرکت در آزمون های برنامه ای نتیجه خودرا بررسی می کنید ونقاط ضعف و قوت خودرا شناسایی می کنید. واقع بین باشید و نقاط ضعف خودرا تمام و کمال بپذیرید .پیگیر آن باشید تا نقاط قوت خودرا پایدار کنید   وبرای برطرف کردن نقاط ضعف خود برنامه ریزی دقیق تری انجان دهید .

به یادداشته باشید شما برای رسیدن به موفقیت راهی نداریدجز این که روی خودتان کار کنید.خودتان را باور داشته باشید و در برابر غیبت کردن مقاومت واراده خودرا تقویت کنید.

مدام باخود تکرار کنید:قهرمانان هیچ گاه دنبال بهانه نمی گردند.

در گفتگو با رضا ابراهیمی رتبه 4زبان کشور در سال 1399که خود قهرمان پیوستگی و بدون غیبت بود وقتی پرسیدم چی شد که در هیچ آزمونی غیبت نداشتی ؟پاسخ داد چرا باید غیبت می کردم  چون ثبت نام کرده بودم که در آزمون ها شرکت کنم و مطابق آن پیش بروم پس باید   عواملی را  که موجب غیبت می شد از بین می بردم نه این که تسلیم آن ها شوم. 

نویسنده: فاطمه نزل‌آبادی از سبزوار

Menu