عدد دلخواه رتبه‌های برتر: 182

یکی از ویژگی‌های مشترک رتبه‌های برتر کنکور استفاده از دفتر برنامه‌ریزی است. این ابزار آموزشی به روشی ساده و اصولی به اجرایی‌شدن برنامه‌ی شخصی‌سازی‌شده‌ی شما کمک می‌کند.

عدد دلخواه رتبه‌های برتر: 182

یکی از ویژگی‌های مشترک رتبه‌های برتر کنکور استفاده از دفتر برنامه‌ریزی است. این ابزار آموزشی به روشی ساده و اصولی به اجرایی‌شدن برنامه‌ی شخصی‌سازی‌شده‌ی شما کمک می‌کند. پیش‌تر، مقالات متعددی راجع به چگونگی استفاده و تکمیل‌کردن آن، در سایت کانون و مجله‌ی سرای دانش منتشر شده است که با مطالعه‌ی آن‌ها می‌توانید با تمام ویژگی‌های این ابزار آشنا شوید.

یکی از کاربردهای بسیار عالی دفتر برنامه‌ریزی، صفحه‌ی 182 آن است. در این صفحه، جدول جمع‌بندی عناصر مطالعاتی شما قرار دارد و در پایان هر هفته، می‌توانید آمار مطالعاتی خود را در یک ستون از این جدول وارد کنید. این جدول آن‌قدر کارآمد است که تنها پس از گذشت چند هفته از تکمیل ستون‌ها، نتیجه‌اش را با افزایش ساعت مطالعه‌ی هفتگی می‌بینید.

شما دانش‌آموزان می‌توانید با استخراج اطلاعات مربوط به هر درس به صورت هفتگی و مقایسه‌ي آن با نتایج آزمون‌های برنامه‌ای، کیفیت مطالعه و همچنین میزان تسلط خود بر آن مبحث‌‌ها را ارزیابی کنید. استفاده‌ی مهم دیگر از این ویژگی دفتر برنامه‌ریزی، تعادل مطالعاتی است. با بررسی و جمع‌بندی ساعات مطالعه‌ی هر درس و مقایسه‌ی درس‌های عمومی و اختصاصی و همچنین مقایسه‌ی درس‌به‌درس، می‌توانید بفهمید آیا تعادل مطالعاتی در برنامه دارید یا خیر. در صورتی که تعادل مطالعاتی نداشته باشید، مطالعه‌ی شما اصولی نیست و باید آن را اصلاح کنید. داشتن تعادل مطالعاتی به شما کمک می‌کند که در همه‌ی درس‌ها پیشرفت کنید. مهم‌تر از آن، داشتن تعادل مطالعاتی لازمه‌ی ارزیابی منابع مطالعاتی و سایر عناصر آموزشی است. در صورتی که به درسی کمتر از بقیه اهمیت بدهید و برنامه‌ی متعادلی نداشته باشید، نمی‌توانید به‌درستی تشخیص دهید که منابع مطالعاتی شما به اصلاح نیاز دارد یا خیر.

صفحه‌ی 182 دفتر برنامه‌ریزی را فراموش نکنید. اگر تاکنون این قسمت را تکمیل نکرده‌اید، از همین امروز تصمیم بگیرید و این کار را هر هفته انجام دهید. بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور یکی از نکات مهم در شخصی‌سازی برنامه‌‌شان را استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از جدول صفحه‌ی 182 می‌دانند.

Menu