باز هم ماه مهر رسید

باز هم فصل درس و مشق و مدرسه از راه رسید، با زهم ماه مهر. شما این شروع دوباره را چگونه می‌بینید؟

باز هم ماه مهر رسید

باز هم فصل درس و مشق و مدرسه از راه رسید، با زهم ماه مهر. شما این شروع دوباره را چگونه می‌بینید؟ چه حسی نسبت به آن دارید؟ هیجان‌زده و خوشحال هستید یا از تمام شدن فصل تابستان و تفریح و گردش کمی ناراحتید؟

بعضی از بچه‌های کوچک‌تر ممکن است روز اول مدرسه اندکی عصبی باشند یا حتی بترسند. در مواجه شدن با کلی چیزهای جدید، قدری ترس و اضطراب عجیب نخواهد بود؛ معلم‌های جدید، دوستان جدید یا حتی شاید مدرسه‌ای جدید. خوشبختانه این ترس‌ها و نگرانی‌ها زمان زیادی دوام ندارد و اغلب خودبه‌خود و به مرور زمان رفع می‌شوند. اما نکته‌ی مهم این است که دوباره می‌خواهیم به مدرسه برویم، پس باید آماده باشیم.

اغلب روز اول مدرسه و سال تحصیلی جدید با معرفی معلم و برنامه‌های او برای ادامه‌ی سال شروع می‌شود. البته بعضی از معلم‌های خوش‌ذوق هم به شاگردانشان فرصتی می‌دهند تا خودشان را به بقیه‌ی همکلاسی‌ها معرفی کنند. معلم همان روزهای اول قوانین را با شاگردان در میان می‌گذارد. پس گوش به زنگ باشید تا این قوانین را طی سال فراموش نکنید. در ضمن، روز اول فرصت خوبی برای دوست شدن با فرد یا افراد مناسب است؛ دوستی‌ای برای یک سال تحصیلی. شاید بچه‌ها از سال قبل همکلاسی‌هایی را بشناسند، اما باید بدانند همیشه پیدا کردن دوست خوب مهم و مفید است. پس به بچه‌ها بیاموزیم که از همان روز اول با بچه‌های دیگر سلام و احوال‌پرسی کنند و برای یافتن دوستان خوب تلاش کنند.

Menu