یکی از ویژگیهای مشترک اکثر رتبههای برتر و دانشآموزان سختکوش حضور مستمر و بدون غیبت در آزمونها است. به نظر شما عدم غیبت چه اهمیتی دارد که این مساله وجه مشترک برترها و سختکوشها است؟ جواب این سوال در بطن برنامه راهبردی و اهمیت آزمونها نهفته است.
اصلیترین ویژگی آزمون این است که دانشآموز در جلسهی آزمون یاد میگیرد. از طرفی اگر به برنامهی راهبردی و پیشروی هر آزمون دقت کنید یک روند به هم پیوسته بین آنها خواهید دید که برای رسیدن به موفقیت نباید این رشته قطع شود.
این روند هم مرور مباحث را شامل میشود و هم ایستگاههای جبرانی موجود در برنامهی راهبردی را در بر میگیرد. در جلسهی آزمون دانشآموز ضمن پاسخگویی به سوالات هم میتواند قسمتهای مهم را شناسایی کند، هم یادگیری خود را طبقهبندی کند، یعنی خیلی راحت به اشکالات مطالعهاش و قسمتهایی که یاد نگرفته واقف میشود.
یکی دیگر از خروجیهای آزمون دادن کارنامههای متفاوتی است که وضعیت یادگیری و سیر پیشرفت یا پسرفت او را نمایش میدهد. این کارنامهها نیز با مشخص کردن نقاط چالشی و نقاط قوت، نموداری از وضعیت یادگیری را نشان خواهند داد.
در مجموع تمامی این مزایا باعث شفافیت ذهن دانشآموز و منظم شدن و تصحیح برنامهی مطالعاتی و در نتیجه پیشرفت خواهند شد.
حال شما در نظر بگیرید با عدم شرکت و غیبت در آزمونها چگونه میتوان از این مزایا به درستی بهره برد و پیشرفت کرد؟