گفت‌وگو با پدر و مادر امیرحسین استقامت، رتبه‌ی 8 ریاضی کشور

امیرحسین استقامت رتبه‌ی 8 ریاضی کشور و رتبه‌ی 4 منطقه‌ی 2 از شهرستان یزد است. پدرش بازنشسته‌ی شرکت فولاد آلیاژی یزد و دارای مدرک دیپلم و مادرش دیپلم حسابداری و خانه‌دار است.

گفت‌وگو با پدر و مادر امیرحسین استقامت، رتبه‌ی 8 ریاضی کشور

از کودکی به کتاب‌خواندن علاقه داشت


امیرحسین استقامت رتبه‌ی ۸ ریاضی کشور و رتبه‌ی ۴ منطقه‌ی ۲ از شهرستان یزد است. پدرش بازنشسته‌ی شرکت فولاد آلیاژی یزد و دارای مدرک دیپلم و مادرش دیپلم حسابداری و خانه‌دار است. در ادامه، گفت‌وگو با پدر و مادر او را بخوانید.

پدر و مادر امیرحسین استقامت، رتبه‌ی ۸ ریاضی کشور


از چه سنی متوجه علاقه و استعداد امیرحسین شدید؟

مادر: امیرحسین از بچگی وضعیت خوبی در درس‌هایش داشت؛ اما از اول دبیرستان با جدیت بیشتری درس خواند. از همان کودکی خیلی به کتاب‌خواندن علاقه داشت و کتاب­های سطح بالاتر از خود و هم‌کلاسی‌هایش را تهیه می‌کرد و می‌خواند.

پدر: در کودکی با بچه‌های همسن و سال خود بازی می‌کرد و شیطنت مخصوص به خودش را داشت؛ اما همیشه برای درس‌خواندن وقت می‌گذاشت.


آن زمان که کودک بود آیا حدس می‌زدید امروز به این جایگاه دست پیدا کند؟

مادر: در تمام سال‌های تحصیل خوب درس خواند؛ اما دوران دبیرستان جدیت بیشتری داشت. مدیر دبیرستان مطمئن بود که در کنکور رتبه‌ی خوبی کسب می‌کند.


اتفاق خاص یا عاملی بود که باعث شد در دوران تحصیل پیشرفت کند؟

مادر: امیرحسین در دوران مدرسه در مسابقات صحیفه‌ی سجادیه رتبه‌ی دوم استان را کسب کرد. در مسابقات فوتبال نیز مدال طلا گرفت. او معمولاً در کارهایش موفق بود. همیشه برنامه‌ریزی داشت. ارتباطش با دوستانش کم بود و تلفن همراه هم نداشت. بیشتر متکی به خودش بود و البته از مشاوره‌ی معلمانش استفاده می‌کرد.

پدر و مادر امیرحسین استقامت، رتبه‌ی ۸ ریاضی کشور


آیا در دوران تحصیل رقابت‌طلبی هم داشت؟

پدر: حس رقابت زیادی داشت و همیشه دوست داشت صدرنشین و نفر اول باشد.


از کودکی علاقه‌مندی یا هدف خاصی داشت؟

پدر: همیشه دوست داشت ریاضی بخواند؛ اما در مورد شغل خاصی حرف نمی‌زد. علاقه‌اش به مطالعه و درس‌خواندن بود، ٰنه کار فنی. بیشتر به صورت تئوری درس می‌خواند. بعد از کسب این رتبه، رشته‌ی برق را انتخاب کرده است.


و حرف آخر...

مادر: از مسئولان کانون به‌خاطر برنامه‌ریزی و پیگیری و ارائه‌ی راه‌حل برای کسب نتیجه‌ی بهتر و موفقیت بچه‌ها تشکر می‌کنیم. برای همه‌ی بچه‌ها آرزوی موفقیت داریم.

پدر و مادر امیرحسین استقامت، رتبه‌ی ۸ ریاضی کشور


Menu