پنجم بهمن جمع کنید، کم کنید

تجربه‌ی چندین ساله‌ی ما می‌گوید که همه می‌توانند در یک یا چند درس پیشرفت کنند، اما برای این که بدانیم واقعا پیشرفت کرده‌ایم یا نه، باید معیار درستی داشته باشیم.

پنجم بهمن جمع کنید، کم کنید

تجربه‌ی چندین ساله‌ی ما می‌گوید که همه می‌توانند در یک یا چند درس پیشرفت کنند، اما برای این که بدانیم واقعا پیشرفت کرده‌ایم یا نه، باید معیار درستی داشته باشیم. آزمون‌های جمع‌بندی بهترین معیار برای این مقایسه و نقطه‌ی عطفی برای آینده هستند. پنجم بهمن ماه‌ یکی از همین آزمون‌ها است. در این روز می‌توانید بخش قابل توجهی از مباحث پایه را جمع کرده و از حجم بالای دروس کنکور کم کنید!

 ویژگی‌های منحصر به فرد پنجم بهمن:

  • کشف میزان تسلط در مباحث پایه: فرصتی طلایی دارید تا ببینید در مباحثی که قبلا خوانده‌اید اوضاعتان چطور است، چقدر یادتان است، چقدر نیاز به‌یادآوری دارید.

  • برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای نوروز: پس از آزمون پنجم بهمن، نقشه‌ی مطالعه دارید، می‌دانید برای چه مباحثی بیش‌تر باید وقت بگذارید و برای چه مباحثی فقط بازیابی و مرور کنید. در حجمی وسیع‌تر، آموخته‌هایتان تان غربال شده و می‌توانید برای حفظ نقاط قوت و تقویت نقاط ضعف برنامه‌ی دقیقی بچینید.

  • ابزاری برای مهندسی منابع مطالعاتی: با توجه به نتیجه‌ای که در انتهای نیم سال اول و در آزمون پنجم بهمن ماه کسب خواهید کرد، می‌توانید تحلیل دقیقی از منابع مطالعاتی خود داشته باشید. شاید برخی منابع نیاز به تغییر دارند!

  • نگاه به گذشته- نگاه به آینده: دقیقا در نیمسال اول ایستاده‌اید. گذشته‌ای هست که با آزمون 6 مهر شروع شده و آینده‌ای که به آزمون هفتم فروردین ختم می‌شود. چه کرده‌اید؟ چه خواهید کرد؟ مقایسه‌ی چند از ده با ششم مهر و هفتم فروردین به شما پاسخ می‌دهد.

  • رقابت با خودتان: این اولین و مهم‌ترین موضوع در رقابت است. شما باید در ابتدا بهترینِ خودتان باشید و نسبت به خودتان رشد کنید. مبحث به مبحث خودتان را بسنجدید و سپس آزمون به آزمون رشد کنید.

  • دریافت کارنامه‌ی ویژه در آزمون‌های جمع بندی با رتبه و تراز مشترک: این یک آزمون ویژه است و در آن با کل کنکوری‌ها مقایسه خواهید شد.

  • تمرین جمع‌بندی برای کنکور: برای پنجم بهمن ماه حجم بیش‌تری از مباحث را آزمون خواهید داد و این دو هفته، هنر جمع‌بندی را به شما خواهد آموخت.

  • تمرین مبحث شناسی و تست شناسی: هرچه تعداد مباحث و حجم مطالب بیش‌تر باشد، تمرین دقیق‌تری روی تست شناسی و مبحث شناسی خواهید داشت. این فرصت در جمع‌بندی‌ها کاملا مهیا است.

  • تمرین آزمون‌های جامع بعدی: این آخرین آزمون جامع شما نخواهد بود، همان طور که اولین هم نیست. پنجم بهمن ماه می‌تواند تمرینی برای کسب نتایج بهتر در آزمون‌های جمع‌بندی بعدی‌ی شما باشد. آزمون دادن خودش یک هنر است!

  • تمرین آزمون کنکور سراسری: تقریبا بالای یک چهارم تست‌های کنکور از همین مباحثی است که در پنجم بهمن ماه آزمون می‌دهید. این یکی از جدی‌ترین تمرین‌های شما خواهدبود.

  • تمرین تکنیک‌ها و روش‌ها: مثل تمام آزمون‌های دیگر، مجالی برای تمرین تکنیک‌ها و روش‌ها و تثبیت شخصیت آزمونیِ خودتان به صورت جدی‌تر دارید.

  • تمرین تعادل: طی دو هفته‌ای که برای آزمون پنجم بهمن فرصت دارید، درس‌های مدرسه را هم باید برای مدرسه حاضر کنید. حفظ تعادل بین این دو مقوله چالش همیشگی کنکوری‌هاست. تمرین کنید!

  • تمرین روش مطالعه: با توجه به این که این درس‌ها را قبلا خوانده و آزمون داده‌اید پیشنهاد می‌کنم روش بازیابی را امتحان کنید. برترهایی مثل محمدحسین سیفی (رتبه‌ی 81 رشته‌ی ریاضی منطقه 2)، در آزمون‌های جمع‌بندی از روش بازیابی استفاده می‌کردند و بالاترین ترازهایشان مربوط به همین آزمون‌ها بود.

  • جبران عقب ماندگی‌ها: باز هم یک فرصت طلایی دارید تا آن چه را نخوانده‌اید، کم خوانده‌اید، کم تست زده‌اید یا کم تمرین کرده‌اید جبران کنید. حتی می‌توانید بخشی را در پنجم بهمن و بخشی را در هفتم فروردین تکمیل کنید.

  • شروعی دوباره از نیمه‌ی راه: این جا نیمه‌ی راه است، اما می‌تواند شروعی دوباره باشد، هم برای شما که پیشروی خوبی داشته‌اید هم برای کسانی که هنوز کل پتانسیل خود را بروز نداده‌اند.

نکته‌ی آخر این که از ابزارهای در دسترستان غافل نشوید، ابزارهایی که امتحانشان را قبلا به خوبی پس داده‌اند:

جزوه‌ی هوشمند، کتاب جمع‌بندی، تست‌های آزمون های قبل خصوصا ششم مهرماه و 16 آذر ماه، کارنامه‌ی اشتباهات، کلاسور ارزیابی، کارنامه‌ی بازیابی سوال محور، فیلم‌های آموزشی سایت کانون، درسنامه‌ها و آزمونک‌های سایت کانون.

Menu