دفتر برنامه‌ریزی و یک برنامه‌ریزی عالی

دفتر برنامه‌ریزی، مهم‌ترین و کارآمدترین ابزار برای یک برنامه‌ریزی حساب شده و معیاری برای آگاهی از وضعیت و میزان مطالعه‌ی خود است.

دفتر برنامه‌ریزی و یک برنامه‌ریزی عالی

دفتر برنامه‌ریزی، مهم‌ترین و کارآمدترین ابزار برای یک برنامه‌ریزی حساب ‌شده و معیاری برای آگاهی از وضعیت و میزان مطالعه‌ی خود است. این دفتر به بالا بردن انگیزه‌ی دانش‌آموزان در مطالعه‌ی بیش‌تر کمک می‌کند. دانش‌آموزان به مرور زمان با وجود دفتر برنامه‌ریزی ساعات مطالعه‌ی خود را افزایش می‌دهند و حس رقابت با خود را در خود بالا می‌برند.

با پر کردن دفتر برنامه‌ریزی، دانش‌آموز به صورت هدفمند و با نظم خاصی، تعادل در مطالعه خواهد داشت و در ادامه آگاهانه‌تر عمل می‌کند. این موضوع باعث می‌شود با خود صادقانه‌تر باشد. با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدتی که دانش‌آموز هر هفته برای خود انجام می‌دهد از نقاط قوت و ضعف خود آگاهی می‌یابد. دفتر برنامه‌ریزی بین مطالعه‌ی درس‌ها تعادل ایجاد می‌کند.

هر کس با توجه به توانایی‌ها و آموخته‌های خود می‌تواند واقعیت‌های خود را در دفتر برنامه‌ریزی ثبت کند تا با توجه به ساعات ثبت‌شده و با بررسی و تحلیل تشخیص دهد که برای هر درس چه میزان مطالعه و چه میزان تست کار کرده است.

هنگامی که دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کنید به شناخت دقیقی از توانایی‌های خود می‌رسید و پر کردن دفتر عامل مهمی برای رسیدن به یک طرح و برنامه‌ی واقع‌بینانه است. پس هر روز با دقت به صورت مستمر و پیگیر دفتر برنامه‌ریزی را پر کنید و در پایان هر هفته به صفحه‌ی 182 مراجعه کنید تا با ثبت عملکرد هفتگی خود از توانایی‌ها و قابلیت‌های خود شناخت دقیق‌تری به دست آورید.

یاد گرفتن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای دانش‌آموزان اهمیت زیادی دارد. برنامه‌ریزی شرط رسیدن به موفقیت است. دفتر برنامه‌ریزی در کانون به گونه‌ای طراحی شده که ابزاری مهم برای برنامه‌ریزی دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان را برای داشتن برنامه‌ریزی صحیح هدایت می‌کند تا برنامه‌ریزی را به یک عادت تبدیل کنند.

در دفتر برنامه‌ریزی برای هر هفته دو صفحه، یکی شامل جدول مطالعه‌ی روزانه و دیگری ارزیابی و تصمیم در نظر گرفته شده است. به کمک دفتر برنامه‌ریزی دانش‌آموزان می‌توانند رفتار آموزشی خود را رصد کنند. عملکرد دانش‌آموزان در پر کردن دفتر برنامه‌‌ریزی، متفاوت است.

تکمیل دفتر برنامه‌ریزی روزانه باعث می‌شود دانش‌آموز خودش را بهتر بشناسد و بتواند کار خود را ارزیابی کند. وقتی در صفحه‌ی دوم، ارزیابی و تصمیم خود را برای هفته‌ی بعد می‌نویسد رمز موفقیت خود را بهتر متوجه می‌شود و موانع را برطرف می‌کند.

جدول تصمیم‌گیری کوتاه‌مدت روزانه، آینده‌نگری و برنامه‌ریزی درسی را به دانش‌آموزان می‌آموزد.

دفتر برنامه‌ریزی هر کس نشان‌دهنده‌ی شخصیت آموزشی و عمق کانونی بودن اوست. نگاه به گذشته در دفتر برنامه‌ریزی دیدگاه منطقی از میزان توانایی دانش‌آموزان برای درس خواندن را نشان می‌دهد.

دفتر برنامه‌ریزی باعث افزایش کیفیت و کمیت عملکرد مطالعاتی و درنهایت موفقیت دانش‌آموز می‌شود

Menu