آزمون بدهید، چندبرابر یاد بگیرید

طی تحقیقات به‌عمل‌آمده، وقتی یک درس را یک بار می‌خوانید و بعد چند بار آن را امتحان می‌دهید، یادگیری بلندمدت بیش‌تری خواهید داشت.

آزمون بدهید، چندبرابر یاد بگیرید

1- طی تحقیقات به‌عمل‌آمده، وقتی یک درس را یک بار می‌خوانید و بعد چند بار آن را امتحان می‌دهید، یادگیری بلندمدت بیش‌تری خواهید داشت.

2- آزمون دادن باعث می‌شود به جای توجه بیش از اندازه به نکته‌هایی که دانش کافی و کامل نسبت به آن دارید، متوجه شوید که نقاط خاکستری یادگیری‌تان، یعنی یادگیری‌های ناقصتان، کجاست و توجه بیش‌تری نسبت به آن‌ها داشته باشید. با این کار در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید.

3- آزمون دادن یک بازخورد مداوم است و همواره شما را نسبت به موقعیتی که در آن قرار دارید آگاه می‌کند. به خاطر داشته باشید، هر چه بیش‌تر و دقیق‌تر خودتان را بشناسید، تصمیمات بهتری خواهید گرفت.

4- گفت‌وگو با بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور، که از سال‌های پایه در آزمون‌ها شرکت کرده‌اند، نشان می‌دهد که آن‌ها به آزمون‌های برنامه‌ای به دید یک بازخورد مداوم برای کشف روش‌های مطالعه‌شان نگاه می‌کردند. آزمون دادن باعث آگاهی دقیق شما از روش‌های مطالعه‌تان می‌شود.

5- آزمون دادن باعث یادگیری چندبرابری شما خواهد شد. شما هنگام آزمون دادن بیش‌ترین تمرکز را برای یادگیری دارید. هر چه تعداد آزمون‌هایی که می‌دهید بیش‌تر شود، یادگیری‌تان هم چندبرابر خواهد شد.

Menu