مکان‌های مناسب برای مطالعه

حضور در کتابخانه در درجه‌ی اول این‌که سکوت و آرامش را تا حد زیادی تضمین می‌کند.

مکان‌های مناسب برای مطالعه

1.کتابخانه: حضور در کتابخانه در درجه‌ی اول این‌که سکوت و آرامش را تا حد زیادی تضمین می‌کند. دوم این‌که به کتاب‌های زیادی دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید از امکانات زیادی بهره‌مند شوید.

2. اتاق شخصی خودتان: زمانی در اتاق خودتان می‌توانید مطالعه‌ی خوبی داشته باشید که  نظمی به آن بدهید. یعنی تلویزیون، موبایل و تبلت و ... را خارج از دسترستان قرار دهید. با این کار، اتاقتان به یک محل آرام و مناسب برای مطالعه تبدیل می‌شود.

3.کلاس درس: گاهی اوقات زمانی که دانش‌آموزان سکوت و آرامشِ کلاس درس را حفظ می‌کنند، مثلا در زنگ‌های تفریح که دانش‌آموزان در خارج از کلاس هستند می‌توان از امکاناتی مثل تخته‌سیاه و کامپیوتر کلاسی استفاده نمود و مطالب درسی را مرور کرد.

4.پانسیون‌های مطالعاتی: بسیاری از پانسیون‌های مطالعاتی می‌توانند محل مناسبی برای مطالعه به حساب بیایند. زیرا از همه لحظ امکانات کاملی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. دانش‌آموزانی که در منزل مکان مناسب و آرامی برای مطالعه در اختیار ندارند می‌توانند از این پانسیون‌ها استفاده کنند.

8. خانه‌ی پدربزرگ و مادربزرگ: اگر یک امتحان در پیشِ رو دارید حتما یک سر به منزل پدربزرگ و مادربزرگتان بزنید. به دور از عوامل حواس‌پرتی و در آرامش کامل می‌توانید در آن‌جا به مطالعه بپردازید.

9. پارک: چه چیزی بهتر از این‌که در یک روز آفتابی، زیر سایه‌ی درخت روی  یک زیر انداز در یک پارک درس بخوانید؟ نور کافی و هوای خوب شرایط مناسب را برای مطالعه‌ی شما فراهم می‌کند و انرژی زیادی را به شما منتقل می‌کند.

10. فروشگاه‌های کتاب: اکثر کتابفروشی‌های بزرگ، محلی را برای مطالعه تعبیه کردند تا بتوانید در سکوت کتاب بخوانید و قهوه‌ای بنوشید.

11. لابی آپارتمان‌های بزرگ: این مکان می‌تواند محل مناسبی برای قرار گذاشتن با دوستانتان باشد که در فضای مناسبی با نور عالی ساعاتی را به مطالعه مشغول شوید.

Menu