مهمترین دلیل حضور مستمر من در آزمونها این استکه تمرین کنم در شرایط نامساعد جسمی و شاید روحی برای مدت زمان مشخصی به چیزی جز آموختههایم فکر نکنم، بدون دغدغه و توقع بیش از حد به کمک روش بازیابی و تکنیک ضربدر و منفی به طبقه بندی اطلاعاتم بپردازم، یعنی تشخیص بدهم که کدام دسته از اطلاعات وارد حافظهی بلندمدت من شده، کدام دسته را بهصورت ناقص به خاطر میآورم و کدام دسته از مطالب را بهصورت کامل فراموش کردهام. حتی زمانی که آمادگی کامل برای شرکت در آزمون را ندارم باز هم با اطلاعاتی که دارم در آزمون حاضر میشوم. چرا که اگر دانشآموز مصمم و با ارادهای باشم و با برنامه درس بخوانم لازم است در روزهای آینده مباحث عقب افتاده را مطالعه کنم. پس بهترین کار این است که با طبقهبندی، اولویتهایم را مشخص کنم.
گذشته از همهی اینها تراز آزمون نتیجهی کنکور من را مشخص نمیکند. پس بهتر است از آزمونم نهایت استفاده را ببرم.