آزمون برای یادگیری

در جلسه آزمون یاد می‌گیریم. این یادگیری‌ها از بازیابی و تقویت مهارت‌ها است.

آزمون برای یادگیری

«در جلسه ی آزمون یاد می گیریم .»

اگر دانش آموزان بدانند که آزمون های کانون ، نقش یادگیری و کمک به دانش آموزان را دارد سه اتفاق مهم  رخ می دهد. دانش آموزان در جلسه ی آزمون آرامش پیدا می کنند و  مضطرب نمی شوند،دوم تقلب نمی کنندو سوم غیبت نمی کنند. 

اگر تصمیم بگیرید که در آزمونی غیبت کنید ابتدا فرصت دوهفته‌ای مطالعه‌ی مباحث را از دست می‌دهید. نکته‌ی بعدی این است که از همان روزی که تصمیم به غیبت کردن می‌گیرید ناخودآگاه دست از مطالعه و آمادگی برای آزمون می‌کشید. با وجود این‌که مباحث آزمونی را که در آن غیبت کرده‌اید، در ایستگاه‌های جبرانی دوباره آزمون خواهید داد، باید توجه داشته باشید که فرصت کمی برای مطالعه‌ی آن مباحث در ایستگاه‌های جبرانی خواهید داشت؛ زیرا حجم مباحث در ایستگاه‌های جبرانی کمی افزایش می‌یابد.

سعی کنید در تمام آزمون‌ها شرکت کنید. حتی اگر مباحث سنگین و پرحجم بود، توجیه مناسبی برای غیبت کردن نیست. تصمیم بگیرید حداقل خود را برای پاسخ‌گویی به ۳ یا ۴ درس آماده کرده و در آزمون شرکت کنید.

نقش اولیا و پشتیبانان در تغییر بینش دانش آموزان نسبت به آزمون مهم است . ابتدا خود اولیا و پشتیبانان باید نقش یادگیری در آزمون های کانون  را بشناسند و فرق آزمون های برنامه ای و آموزشی کانون را با آزمون های سنجشی  و آزمون های سرنوشت ساز بدانند . آن گاه نوع نگاه  و رفتار ایشان و دانش آموزان تغییر خواهد یافت. در محیط آرام بهتر می توان آموخت.

انواع یادگیری در جلسه ی آزمون 

بازیابی : یادگیری از نوعی دیگر، تمرکز بیشتر و تثبیت آموخته ها

طبقه بندی آموخته ها : ف ش ن م س (فراموش شده ها ، شک دارها‌ ، ناقص یادگرفته ها ،مهم تر ها ، سطحی یادگرفته ها)

مدیریت زمان : روش های ضربدر و منفی / زمان های نقصانی / استراتژی بازگشت

تقویت مهارت های فراشناختی : تشخیص سوال های آسان و دشوار و وقت گیر،تشخیص روش هایی که مفید بوده اند یا نبوده اند

تقویت مهارت های هوش هیجانی : نه گفتن به سوال هایی که بلد هستید ولی وقت گیر است ، نه گفتن وپاسخ ندادن به سوال شک دار،  صبور بودن و چند ساعت روی صندلی آزمون نشستن و تمرکز کردن

Menu