دفتر برنامه ریزی ابزار موثر خودتنظیمی

دو ویژگی دفتر برنامه ریزی نگاه به گذشته و شخصی سازی برنامه است.

دفتر برنامه ریزی ابزار موثر خودتنظیمی

دفتر برنامه ریزی یکی از ابزارهای موثر خودتنظیمی است و کمیت وکیفیت مطالعه ی شما را افزایش می دهد . دفتر برنامه ریزی هم به ارتقای مهارت های فراشناختی (مدیریت فکر) شما کمک می کند و بر خودآگاهی شما می افزاید وقدرت تشخیص و تصمیم گیری های صحیح شما را تقویت می کند و هم به افزایش هوش هیجانی شما ( از طریق افزایش قدرت اراده ) یاری می رساند . دفتر برنامه ریزی را جدی بگیرید و به طور پیوسته آن را در تمام دوران تحصیل خود در دبیرستان و دانشگاه ادامه دهید . 

دو ویژگی دفتر برنامه ریزی در اینجا مشاهده می کنید:

توجه به گذشته

نگاه به گذشته بیشترین اعدادی که در این دفتر می نویسید مربوط به کارهایی است که انجام داده اید نه کارهایی که قرار است انجام بدهید .پس از آن که درسی را مطالعه کردید زمان مطالعه ی آن درس را می نویسید ، همین. چرا نگاه به گذشته این قدر مهم است . اگر قرار است ما برای آینده برنامه ریزی کنیم چرا بیشتر اعداد گذشته را می نویسیم و این قدر به آن اهمیت می دهیم. نگاه به گذشته دو علت مهم دارد : نخست این که خودتان را بهتر می شناسید وخودآگاهی تان افزایش می یابد و دوم این که انگیزه ی بهتر شدن و افزایش ساعات مطالعه تقویت می شود. هر دانش آموزی که دفتر را به طور پیوسته تکمیل کند ساعات مطالعه اش بدون نیاز به تشویق دیگران افزایش می یابد و این مهم ترین تاثیر دفتر است . موتورانگیزه در درون شما فعال می شود. شما تصمیم می گیرید که هر هفته بهتر از هفته ی قبل شوید. . انگیزه ی درونی مهم ترین انگیزه است و با نوشتن ساعات مطالعه ی گذشته این انگیزه شعله ور می شود .مهم ترین ویژگی دفتر برنامه ریزی همین نگاه به گذشته است .

برنامه هر کس مخصوص خود اوست

برنامه ی هر فرد مربوط به خود اوست و با برنامه ی دیگران متفاوت است . علت معلوم است هرفردی ویژگی ها و هدف های خودش را دارد و باید برنامه ای مخصوص به خود داشته باشد . نمی توان یک برنامه ی ثابت و یکنواخت برای همه طراحی کرد . باید هر دانش آموزبرنامه ی شخصی مخصوص به خود را داشته باشد. 

Menu