چرا حضور در آزمون‌ها ضروری است؟

بهترین راهکار برای افزایش سرعت مطالعه، آزمون دادن است. با پاسخ دادن به سؤالات هر درس در زمان معین، خود را به مطالعه‌ی زمان‌دار عادت می‌دهید.

چرا حضور در آزمون‌ها ضروری است؟

در همه‌ی آزمون‌ها به طور مستمر حاضر شوید و ارزیابی را درست انجام دهید. در ادامه توضیح خواهم داد که چرا نباید در آزمون‌ها غیبت کنید و با شرکت در آزمون‌ها به خودتان چه کمکی می‌کنید.

مزایای شرکت در آزمون:

1- سؤالات نظرخواهی:

سؤالات نظرخواهی یکی از بهترین آیتم‌های آزمون‌های کانون است؛ زیرا مهم‌ترین نکات مشاوره‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شفافیت ذهنی بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید. مشاور و پشتیبان هم به شما کمک می‌کند تا در کم‌ترین زمان مؤثرترین راهکار به کار ببرید.

2- افزایش سرعت مطالعه:

بهترین راهکار برای افزایش سرعت مطالعه، آزمون دادن است. با پاسخ دادن به سؤالات هر درس در زمان معین، خود را به مطالعه‌ی زمان‌دار عادت می‌دهید. چون در جلسه‌ی آزمون هدفدار فکر می‌کنید بسیاری از ابهامات‌ شما از بین می‌رود و راه‌حل مخصوص هر تیپ سؤال را پیدا خواهید کرد. به طور طبیعی با آزمون و خطا در جلسه‌ی آزمون علاوه بر سرعت، راندمان مطالعه‌‌تان هم افزایش پیدا خواهد کرد.

3- مرور همه‌ی درس‌ها به صورت مؤثر و پیوسته

مهم‌ترین شرط مرور کردن، در نظر گرفتن وقت مناسب برای هر مبحث است تا با تمرکز بتوانید آن‌ها را در ذهن خود طبقه‌بندی کنید.

4- سنجش تعادل مطالعاتی

با شرکت در آزمون به ستون چند از ده توجه خواهید کرد و با رعایت کردن آن می‌توانید تراز هر درس را بهبود بخشید. هم‌چنین باید توجه داشته باشید که در نمودار تعادل مطالعاتی، فاصله‌ی بین درس‌‌های‌تان کم باشد.

5- بهترین راه برای مشخص کردن یادگیری‌های کامل و ناقص

یادگیری کامل با تست‌های صحیح و یادگیری ناقص با تست‌های اشتباه یا نزده مشخص خواهد شد.

6- کتاب خودآموزی و کلاسور ارزیابی

بهترین وسیله برای تبدیل یادگیری ناقص به کامل، کتابی است که نویسنده‌ی آن خودتان هستید. چون این کتاب را خودتان می‌نویسید، به جزئیات بیش‌تری دقت می‌کنید و برای مطالعه در دفعات بعدی (خصوصاً آزمون‌های جامع) چالش کم‌تری خواهید داشت.

7- اصلاح برنامه‌ریزی گذشته و پیدا کردن راهکار جدید

می‌توانید از روی نمودار پیشرفت تحصیلی و ضریب رشدتان برنامه‌ریزی گذشته و نکاتی را که از آزمون قبل به آن اضافه کرده‌اید ارزیابی کنید و با صحبت کردن با پشتیبانتان در جلسه‌ی بررسی کارنامه، نکات مثبت کارتان را به سایر درس‌ها تعمیم دهید و از ایده‌های جدید آن‌ها استفاده کنید.

نکته‌ی آخر:

با این همه نکات مثبت برای شرکت در آزمون، دیگر دلیلی برای شرکت نکردن در آزمون‌ها نخواهید داشت. از آن‌جا که بیش‌ترین تأثیر یک موضوع در تداوم داشتن آن است، با حضور صددرصدی در همه‌ی آزمون‌ها جایگاه خود را بین سایر شرکت‌کنندگان تثبیت کنید و با استفاده از همه‌ی ویژگی‌های یک آزمون، برتری خود را حفظ کنید.

Menu