با کارنامه‌ی مبحثی به امتحانات نزدیک‌تر شوید

حل سؤالات آزمون‌ها به‌ویژه سؤالات شک‌دار و سؤالاتی که پاسخ نادرست به آن‌ها داده شده است در گام اول کمک بزرگی به بهبود اوضاع خواهد کرد.

با کارنامه‌ی مبحثی به امتحانات نزدیک‌تر شوید

می­توان گفت که بیش از نیمی از نیم‌سال اول گذشته و امتحانات پایان نیم‌سال در پیش است. نقطه‌ی قوت یک دانش‌آموز موفق که در آزمون‌های برنامه‌ای نیز شرکت می­کند، تسلط بر مطالب و مرور منظم مباحث است؛ زیرا در برنامه‌ی آزمون‌ها تکرار مطالعه‌ی درس‌ها در هر آزمون موجب تکمیل یادگیری و تسلط بیش‌تر و درنهایت آمادگی حداکثری برای هر گونه امتحان یا آزمون­های مدارس است.

ممکن است برخی دانش‌آموزان در آزمون‌های برنامه‌ای نتیجه‌ی مطلوب نگرفته و آمادگی لازم و کافی برای نیم‌سال اول را نداشته باشند. توصیه‌ی ما به این دانش‌آموزان استفاده از کارنامه‌ی مبحثی آزمون‌ها برای شناسایی نقاط قوت و رفع نقاط ضعف است. این کار باعث درک بهتر از وضعیت و جایگاه دانش‌آموز می‌شود. حل سؤالات آزمون‌ها به‌ویژه سؤالات شک‌دار و سؤالاتی که پاسخ نادرست به آن‌ها داده شده است در گام اول کمک بزرگی به بهبود اوضاع خواهد کرد. نکته‌ی مهم دیگر جدا نشدن از برنامه‌ی آزمون‌ها در طول امتحانات است؛ در غیر این صورت باعث بر هم خوردن نظم مطالعه و تعادل مطالعاتی می­شود و ممکن است اصلاح آن زمان‌بر یا کم‌بازده باشد.

لازمه‌ی ادامه‌ی روند پیشرفت در نیم‌سال دوم پایبند بودن به برنامه‌ی راهبردی است.

Menu