کاستن حواس‌پرتی‌های ناشی از شرایط بدن

به طور حتم مطالعه در شرایطی که نگران هستید ساده نیست و این افکار آزاردهنده عامل مهمی برای بر هم زدن تمرکز است.

کاستن حواس‌پرتی‌های ناشی از شرایط بدن

افکار آزاردهنده: به طور حتم مطالعه در شرایطی که نگران هستید ساده نیست و این افکار آزاردهنده عامل مهمی برای بر هم زدن تمرکز است. بهتر است برای تمرکز بیش‌تر و پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف افکار آزاردهنده را روی کاغذ یادداشت کنید تا وضعیت بهتر شود.

گرسنگی: مغز بدون تأمین سوخت مورد نیاز نمی‌تواند درست عمل کند، البته حواستان باشد صبحانه یکی از مهم‌ترین منابع تأمین مواد غذایی است که نباید فراموش شود. اجازه ندهید گرسنگی قدرت توجه و تمرکز را از شما بگیرد.

خواب نامنظم: خواب یکی از نیازهای ضروری انسان است که نشاط روحی و جسمی را به همراه دارد؛ اما این نیاز باید در حد متعارف و متعادل برطرف شود. متخصصان مقدار خواب لازم برای یک جوان را 7 الی 8 ساعت در طول مدت 24 ساعت می‌دانند و خروج از حد اعتدال خواب (پرخوابی یا کم‌خوابی) باعث بروز مشکلاتی می‌شود و ضررهایی در پی دارد. یکی از آن‌ها فرسودگی و عدم تمرکز حواس هنگام مطالعه است.

عادات غذایی نادرست: فعالیت‌ها و عادات غذایی نادرست می‌تواند از علایم و مشکلات مربوط به تمرکز باشد. به عنوان مثال سنگینی معده و سیری بیش از حد یکی از زمینه‌های عدم تمرکز هنگام مطالعه است. باید از خوردن غذاهای پرحجم خودداری کنید؛ زیرا با سرازیر شدن خون به دستگاه گوارش از بنیه‌ی ذهنی و حسی شما کاسته می‌شود. این ضرب‌المثل را به یاد داشته باشید و به آن عمل کنید: «صبحانه را مانند پادشاهان، ناهار را مانند شاهزاده‌ها و شام را مانند فقرا صرف کنید.»

Menu