نگران فراموشی درس‌های نیم‌سال اول خود نباشید

یکی از چالش‌های رایج دانش‌آموزان در ابتدای نیم‌سال دوم، احساس فراموشی مباحث قبلی است.

نگران فراموشی درس‌های نیم‌سال اول خود نباشید

یکی از چالش‌های رایج دانش‌آموزان در ابتدای نیم‌سال دوم، احساس فراموشی مباحث قبلی است. نتیجه‌ی این احساس غیر واقعی این است که گزینه‌ی مطالعه‌ی هم‌زمان درس‌های نیم‌سال دوم و اول به میان می‌آید و این دقیقاً یعنی عدم تعادل در مطالعه‌ی منابع کنکور. احساس عدم اطمینان به مطالعات گذشته، با وجود اطمینانی که از تکرار این مباحث در آزمون‌های دوران طلایی داریم، کاملاً قابل حل است.

اگر هم‌زمان با مطالعه‌ی در‌س‌های ترم دوم، درس‌های ترم اول را نیز بخوانید مسلماً نمی‌توانید در درس‌هایِ در حال مطالعه به تسلط کافی برسید و در مطالعات جاری نیز احتمالاً با چالش‌هایی روبه‌رو خواهید شد. هم‌اکنون فقط و فقط درس‌های ترم دوم خود را به صورت دقیق بخوانید و به کمک سؤالات تستی بازیابی کنید. در حل سؤالات پایه در قسمت زوج‌کتاب‌ها، با تغییر دادن کتاب نیم‌سال اول، زوج‌کتاب جدید را با تمرکز دنبال کنید و در کنار آن می‌توانید از زمان‌های خالی در هفته برای مرور کوتاهی بر مباحث قبلی استفاده کنید.

این امر باعث تسلط شما در زوج‌درسی که در ترم اول داشته‌اید می‌شود. در درس‌های دیگر برای جلوگیری از فراموشی کامل مجدداً کتاب‌های جمع‌بندی را مرور کنید که زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

Menu