از پایان امتحانات تا 24 تیرماه با چه برنامه‌ای؟

با توجه به زیاد بودن فاصله‌ی زمانی، نیاز به یک برنامه‌ریزی درست و تجربه‌شده است. پس به نکات زیر توجه کنید.

از پایان امتحانات تا 24 تیرماه با چه برنامه‌ای؟

امسال از پایان دوره‌ی امتحانات مدرسه تا روز کنکور سراسری نزدیک به 40 روز زمان دارید. این زمان نسبت به سال‌های گذشته افزایش زیادی یافته است. این فاصله‌ی زمانی می‌تواند یک فرصت برای گرفتن بهترین نتیجه‌ی خودتان در روز 24 و 25 تیر باشد.

با توجه به زیاد بودن فاصله‌ی زمانی، نیاز به یک برنامه‌ریزی درست و تجربه‌شده است. پس به نکات زیر توجه کنید:

1. از انجام هر گونه کار عجیب و غریب و تجربه‌نشده خودداری کنید.

2. در هیچ کدام از آزمون‌های جامع کانون غیبت نکنید. حتی اگر بدانید ترازتان پایین می‌شود.

3. کانون برای دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان از 8 خرداد برنامه‌ی واحدی دارد. این برنامه «جمع‌بندی به روش سه‌ روز یک‌بار» نام دارد. در این روز شما در یک نیم‌روز آزمون می‌دهید و در پنج نیم‌روز، جمع‌بندی و رفع اشکال می‌کنید. این کارها همه در سه روز انجام می‌شود. این برنامه 12 آزمون از کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور 5 سال اخیر را در خود جای داده است.

با توجه به آن‌که ممکن است بعضی از شما این وسواس را داشته باشید که تست‌های کنکور سراسری را بارها در طول سال تحصیلی زده‌اید، کانون فرهنگی آموزش، برگزاری 3 آزمون را که توسط کارشناسان با کنکورهای سال‌های 92 تا 94  شبیه‌سازی شده‌اند در برنامه دارد. این آزمون‌ها شاهدی برای آزمون‌های متناظر خود است. البته کانون تعدادی از آزمون‌های جامع سال گذشته‌ی خود را نیز به صورت مکمل برای افرادی که می‌خواهند آزمون‌های بیش‌تری را تمرین کنند در نظر گرفته است (6 آزمون). پس می‌توانید حداکثر 8 آزمون را در مدرسه‌ی خود از کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور در طول 40 روز امتحان دهید.

4. در طول دوره‌ی جمع‌بندی، سه مرحله‌ آزمون جامع کانون را نیز در 21 خرداد، 4 تیر و 18 تیرماه خواهید داشت. تا این‌جا شما می‌توانید در 21 مرحله‌ آزمون شرکت کنید و این تعداد آزمون، شما را از شرکت در آزمون‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند.

5. اگر به هر دلیلی از جمله تمام نشدن امتحانات مدرسه نتوانستید در روز 8 خرداد دوره‌ی جمع‌بندی را شروع کنید، توصیه می‌کنم در اولین فرصت به این برنامه بپیوندید. می‌توانید این برنامه را در یکی از روزهای 8 خرداد، 15 خرداد یا 18 خرداد شروع کنید.

6. اجرای صددرصدی و اجباری 4 آزمون سراسری 91، 92، 93، 94 و شرکت در 3 آزمون جامع انتظار حداقلی از شماست (7 آزمون).

7. می‌توانید در روزهای برگزاری آزمون‌ها به سایت kanoon.ir مراجعه کرده و پاسخ‌های خود را وارد کنید. هم‌چنین کارنامه و رتبه‌ی تخمینی خود را دریافت کنید.

8. سایت کانون در این دوره‌ی 40 روزه، امکانات متنوعی برای دوره‌ی جمع‌بندی دارد. مشاوره‌ی درس به درس، نکات جمع‌بندی درس، همایش‌های آنلاین درسی با دبیران، فیلم‌های آموزشی مرتبط، کارنامه‌ها و... از جمله امکانات سایت کانون است.

9. در فاصله‌ی زمانی 8 خرداد تا 30 خرداد می‌توانید با رعایت چهاچوب برنامه در روزهای اجرای آزمون‌ها، در کلاس‌ها و همایش‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید شرکت کنید. توصیه‌ی ما در این زمینه شرکت متعادل و با توجه به ضرورت آن‌هاست. در این زمینه حتماً با اولیا و پشتیبان خود مشورت کنید.

در سایر موارد می‌توانید از پشتیبان خود کمک بگیرید ولی توصیه‌ی اکید این است که خود را به برنامه‌ای سنجاق کنید که سال‌های متمادی توسط هزاران دانش‌آموز تجربه شده است و نتایج درخشانی به همراه داشته است.

Menu