برای بیش‌تر شدن ترازم باید چه کارهایی را انجام دهم

برای موفق شدن در آزمون‌ها و کسب نمره‌ی خوب باید امتیاز به دست آوریم و امتیازی را از دست ندهیم. از دست ندادن امتیاز خیلی مهم است؛ پس ابتدا به این نکته می‌پردازیم.

برای بیش‌تر شدن ترازم باید چه کارهایی را انجام دهم

برای موفق شدن در آزمون‌ها و کسب نمره‌ی خوب باید امتیاز به دست آوریم و امتیازی را از دست ندهیم. از دست ندادن امتیاز خیلی مهم است؛ پس ابتدا به این نکته می‌پردازیم:

برای افزایش تراز، راهکار کاهش تعداد پاسخ اشتباه را در پیش بگیرید. برای رسیدن به این هدف دو راهکار را توصیه می‌کنیم: سعی کنید اشتباهات متداول خود را در آزمون‌ها کشف کنید. بعد از آزمون با بررسی سؤالات متوجه این می‌شوید که با این‌که سؤال را بلد بودید به دلیل بی‌‌دقتی پاسخ نادرست داده‌اید یا در دام آموزشی افتاده‌اید. این اشتباهات متداول ممکن است نتیجه‌ی این باشد که مثلاً سؤال را کامل و بادقت نمی‌خوانید یا همه‌ی گزینه‌ها را بررسی نمی‌کنید و... . پس با بررسی اشتباهات خود به‌تدریج شاهد کاهش تعداد پاسخ‌های اشتباه خود خواهید بود.

راهکار دوم یادگیری از اشتباهات متداول دیگران است که این مهم از طریق کتاب اشتباهات متداول میسر است. با این دو راهکار با یادگیری نکات کلیدی می‌توانید میزان اشتباهات خود را کاهش دهید.

اما برای کم کردن تعداد سؤالات غلط به نکات زیر توجه کنید:

1. بی‌دقتی در خواندن نوع سؤال (توجه به کلمه‌ی «است» یا «نیست» در پایان جمله) را از بین ببرید.

2. پاسخ ندادن به سؤالاتی که در آن بیش از اندازه شک می‌کنید.

3. مرور کردن مباحث آزمون‌های قبلی برای آزمون‌های بعد

4. استفاده از تکنیک × و -

نکته‌ی بعدی این است که باید امتیاز به دست آوریم؛ یعنی تعداد پاسخ‌های صحیح خود را افزایش دهیم. برای افزایش تعداد پاسخ‌های درست باید چندین مرحله را انجام داد:

1- هر درس را طبق برنامه‌ی راهبردی به اندازه‌ی کافی مطالعه کنید.

2- تمرین‌های تشریحی درس‌ها را متناسب با اهمیت آن‌ها حل کنید (برای فهم بیش‌تر).

3- حل کردن تست‌های متنوع و استاندارد (برای تثبیت مطالب، آشنایی با کاربرد مفاهیم، تمرین تندخوانی)

4- تحلیل سؤالات آزمون‌ها در همان روز آزمون (با بررسی آزمون، سؤالات اشتباه شما به سؤالات درست تبدیل می‌شود). دقت داشته باشید که این کار حتماً در کتاب خودآموزی انجام شود.

5- حل کردن آزمون غیر حضوری در روز قبل از آزمون (تکنیک‌های طراحان سؤال را شناسایی کنید و اگر یادگیری ناقصی داشته‌اید آن را به یادگیری کامل تبدیل کنید.)

Menu