منابع مرور قبل از آزمون

مرور کردن بحث بسیار مهمی در مطالعه‌ی درس‌هاست.

منابع مرور قبل از آزمون

مرور کردن بحث بسیار مهمی در مطالعه‌ی درس‌هاست. مرور کردن قبل از آزمون اطلاعات موجود در ذهنتان را طبقه‌بندی می‌کند. مرور کردن منابع متفاوتی دارد که در زیر به انواع آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • یکی از آن‌ها آزمون غیر حضوری است که حل کردن آن می‌تواند سنجش خوبی برای تعیین سطح شما

  • قبل از آزمون باشد. حل آزمون غیر حضوری باعث می‌شود با پیش‌زمینه آزمون بدهید. تقریباً مشابه این سؤالات را در دفترچه‌ی غیر حضوری دیده‌اید و سر جلسه‌ی آزمون آرامش خاطر بیش‌تری دارید.

  •  منبع بعدی، کتاب اشتباهات متداول است. این کتابی است که شما از اشتباهات و خطاهای دیگران درس می‌گیرید تا دیگر مرتکب آن‌ها نشوید. این کتاب شامل سؤالات دام‌داری است که بیش از 11 درصد دانش‌آموزان در آزمون‌ها اشتباه پاسخ دادند و شما با حل سؤال و خواندن نکته‌‌ی مهم و دام‌دار آن، درس را دوره می‌کنید. یادگیری این سؤالات باعث کاهش اشتباه شما می‌شود.

  •  از دیگر موارد برای مرور کردن، خلاصه‌نویسی‌ها و نکاتی است که شما از هر درس برای خودتان تهیه می‌کنید. خلاصه‌نویسی‌ها چکیده‌ای از کتاب هستند و با مرور آن‌ها و سعی در یادآوری آن‌ها می‌توانید قبل از آزمون از توانایی بالایی در حل سؤالات برخوردار شوید.

  •  ابزار دیگر کتاب خودآموزی است. در آزمون‌های پوششی و نیمه‌پوششی مطالب قبلی دوباره امتحان گرفته می‌شود. بعد از هر آزمون هر آن‌چه به نظرتان مهم می‌آید (چه سؤالاتی که فراموش کردید یا سخت بوده یا دام‌دار یا اشتباه پاسخ دادید) در کتاب خودآموزی وارد کنید. کتاب خودآموزی کتابی است که همیشه می‌توان رویش حساب کرد و با مطالعه‌ی آن نتیجه گرفت؛ چون دقیقاً مخصوص خود شماست. مرور آن در روزهای قبل از آزمون فراموش نشود.

Menu