گنجینه‌های دوستانه‌ی کار گروهی (2)

اگر برنامه‌ی موفقیت شخصی ما قابل هدف‌گذاری و طرح‌ریزی است چرا موفقیت گروهی و پیشرفتِ مشارکتی ما از این عامل تأثیرگذار بی‌بهره باشد؟

گنجینه‌های دوستانه‌ی کار گروهی (2)

اگر برنامه‌ی موفقیت شخصی ما قابل هدف‌گذاری و طرح‌ریزی است چرا موفقیت گروهی و پیشرفتِ مشارکتی ما از این عامل تأثیرگذار بی‌بهره باشد؟ موارد زیر را برای گفت‌وگوهای گرم و صمیمی و سازنده در میان دوستان سخت‌کوش خود به خاطر داشته باشید:

  • روش‌های شخصی مطالعه و تأثیر این روش‌ها بر نتایج آزمون‌ها

  • راهکارهای رسیدن به تمرکز در زمان مطالعه و تجربه‌ی شخصی هر فرد در این زمینه

  • نوع انتخاب منابع و میزان استفاده و تأثیرگذاری هر یک از این منابع

  • روش‌های جدید حل تمرینات که آن‌ها را یافته‌اید یا بیان روش‌هایی که از نظر خودتان ناقص‌اند و می‌توانند کامل‌تر و دقیق‌تر باشند.

  • نوع بازیابی مطالب در آزمون‌ها و نحوه‌ی اجرای تکنیک‌های مدیریت آزمون

فرق زیادی بین انحصارگرایی و گروه‌گرایی در فرایند تحصیلی وجود دارد. وقتی که از رقابت و سنجش همگانی صحبت می‌کنیم باید تمرکز بیش‌تری بر روی هر آن‌چه موفقیت بیش‌تری در این رقابت نصیبمان می‌کند داشته باشیم. موفقیت چیزی جز تلاش شخصی «من»، انتقال روش‌های مثبت، کار گروهی «ما» و شخصی‌سازی روش‌های برتر برای «من» نیست. چرخه‌ی موفقیت دوباره به مرحله‌ی اول یعنی «من» بازگشت. در حالی که مسیر طولانی ولی ارزشمندی را برای به اشتراک گذاشتن موفقیت در یک گروه دوستانه‌ی پرتلاش طی کرده بود. دقیق‌ترین مقیاس برای پیشرفت شما، میزان پیشرفتی است که برای دیگران می‌خواهید.

Menu