نقش اولیای رتبه‌های یک‌رقمی از زبان فرزندان آن‌ها (10)

اولیا پیگیر نتایج آزمون‌ها بودند و هم‌چنین آرامش را در منزل برقرار می‌کردند.

نقش اولیای رتبه‌های یک‌رقمی از زبان فرزندان آن‌ها (10)

سیده‌زهرا موسوی، رتبه‌ی 3 کشوری تجربی:

اولیا بهترین پشتیبان و معلم هستند و استرس بالای کنکور را آن‌ها می‌توانند حذف کنند. برای من هم این گونه بود. اگر در آزمون‌ها نتیجه‌ی خوبی کسب می‌کردم تشویقم می‌کردند و اگر نتیجه‌ی مطلوبی به دست نمی‌آوردم به من انگیزه و آرامش می‌دادند. دعای پدر و مادرم خیلی مؤثر بود.

امیرمسعود ندافی، رتبه‌ی 10 منطقه‌ی 2 تجربی:

پدر و مادر نزدیک‌ترین افراد هستند و نقش آن‌ها انکارناپذیر است. از آن‌جا که در سال کنکور بیش‌ترین وقت دانش‌آموز در منزل بوده و تحت فشار است اولیا بهترین مشاور و روا‌ن‌شناس برای او هستند. برای من بزرگ‌ترین دلگرمی این بود که نتایج آزمون‌ها برای آن‌ها ملاک نبود و مرا با دوستان و رتبه‌های برتر مقایسه نمی‌کردند. اگر افتی داشتم با هم دلیل آن را پیدا می‌کردیم.

مهدی بخشی، رتبه‌ی 10 کشوری ریاضی:

بزرگ‌ترین کمکی که به من کردند آرامش فضای منزل بود. پدر و مادرم در بررسی کارنامه با من بودند و اگر نقطه‌ی چالشی داشتم به من امید می‌دادند. روزهای آزمون با پدرم گفت‌وگوی ویژه‌ای حول مسائل مختلف آزمون و حتی وضعیت تک تک درس‌ها داشتیم.

مهسان صمدی، رتبه‌ی 5 کشوری تجربی:

حمایت و فراهم کردن فضای مناسب برای تحصیل و تهیه‌ی امکانات آموزشی مناسب از کارهایی بود که پدر و مادرم انجام دادند ولی من فکر می‌کنم نقش آن‌ها فراتر از کلمات باشد. آن‌ها هم از نظر روحی و هم از نظر مشاوره‌ای پشتوانه‌ای عالی برای من بودند. خواهرم چون در کنکور نتیجه‌ی خوبی کسب کرده بودند امسال به من کمک زیادی کردند.

علیرضا رضایی، رتبه‌ی 9 کشوری تجربی:

اولیا پیگیر نتایج آزمون‌ها بودند و هم‌چنین آرامش را در منزل برقرار می‌کردند.

Menu