دو سؤال از رتبه‌های برتر کنکور (4)

کل دوران جمع‌بندی خلاقانه است و روش 3 روز یک‌بار یک طرح کلی است. نصف روز از خودمان آزمون می‌گیریم و 2.5 روز بعدی را درس می‌خوانیم.

دو سؤال از رتبه‌های برتر کنکور (4)

سیدعادل حسینی، دانشجوی برق امیرکبیر، رتبه‌ی 54 ریاضی منطقه‌ی 3 از سقز کردستان 

حضور در سه آزمون پایانی کانون و نتایج آن چه دستاوردهای علمی، آموزشی، روانی یا مدیریتی و مهارتی یا تکنیکی برای شما داشته است؟


من در سه آزمون جامع، رتبه‌های 53، 54 و 55 را کسب کردم که میانگین آن‌ها می‌شود 54. رتبه‌ی من در منطقه‌ی 3 نیز 54 شد و درصدهایم هم به صورت میانگین به آزمون‌های جامع نزدیک بود. آزمون‌های کانون بسیار پرطرفدار هستند و دانش‌آموزان باهوش‌تر در آن شرکت می‌کنند؛ درنتیجه شرکت در آزمون‌های جامع کانون یعنی خودت را در سطح بالا می‌سنجی. یکی از ویژگی‌های آزمون‌های جامع کانون این است که یک درس را سخت طرح می‌کنند و این کار باعث می‌شود داوطلب خودش را برای چنین اتفاقی در روز کنکور آماده کند. در کنکور ما هم ریاضی سخت بود؛ درنتیجه چون این موضوع را یک ‌بار در آزمون جامع تجربه کرده بودم در کنکور واقعاً آرام بودم. بهترین زمان برای اجرای تکنیک‌های زمان‌های نقصانی و ضربدر و منها آزمون‌های واقعی است. حسن این آزمون‌ها از لحاظ روانی این بود که با توجه به این‌که می‌دانیم در چه جایگاهی هستیم، استرس ما کاهش پیدا می‌کند.

در اجرای روش جمع‌بندی سه‌ روز یک‌بار چه‌قدر از خلاقیت‌های فردی و توانایی شخصی‌تان کمک گرفتید؟

کل دوران جمع‌بندی خلاقانه است و روش 3 روز‌ یک‌بار یک طرح کلی است. نصف روز از خودمان آزمون می‌گیریم و 2.5 روز بعدی را درس می‌خوانیم. در هر نصف روز برای این‌که حجم درس‌ها سنگین نباشد می‌توانیم دو درس را بخوانیم ولی گاهی این‌طوری نمی‌شود؛ مثلاً در ریاضی، درس‌های مختلفی داریم از جمله دیفرانسیل و گسسته و تحلیلی و هندسه‌ی 1 و 2 و برای ریاضی حتی اگر در این روش، یک روز هم زمان صرف کنید مشکل ندارد. خواندن درس‌ها را ابتدا با بررسی کل آزمون آغاز می‌کردم و یک بار دیگر از همان درس از خودم آزمون می‌گرفتم؛ سپس تست‌های نشان‌دار را مرور می‌کردم. اگر باز هم احساس نیاز می‌کردم سؤالات خارج از کشور را نیز با در نظر گرفتن زمان‌ حل می‌کردم. سپس بار دیگر یک آزمون هندسه از خودم می‌گرفتم یا چند درس ریاضی‌ را یک‌جا از خودم آزمون می‌گرفتم. در مورد عمومی‌ها چون باید زیاد تکرار شوند آن‌ها را بیش‌تر مرور می‌کردم. چون در فیزیک تسلط زیادی داشتم اگر زمان اضافی می‌آوردم به سراغ دین و زندگی می‌رفتم و آن را مرور می‌کردم.

Menu