دو سؤال از رتبه‌های برتر کنکور (10)

با این روش جمع‌بندی توانستم 12 آزمون بدهم. پدرم یک صندلی تک‌دسته تهیه کرده بود و در اتاقم در جایی که نه نور زیادی داشت نه کم، از خودم آزمون می‌گرفتم.

دو سؤال از رتبه‌های برتر کنکور (10)

محدثه یداللهی، دانشجوی پزشکی، رتبه‌ی 130 تجربی منطقه‌ی 2 سال 90 از همدان


حضور در سه آزمون پایانی کانون و نتایج آن چه دستاوردهای علمی، آموزشی، روانی یا مدیریتی و مهارتی یا تکنیکی برای شما داشته است؟

من باور داشتم که در آزمون‌های جامع آخر بهتر می‌توانم خودم را بسنجم؛ چون در آزمون‌های مبحثی حجم مباحث کم بود و می‌توانستم از حافظه‌ی کوتاه‌مدت هم کمک بگیرم ولی آزمون‌های جمع‌بندی مشابه کنکور بود. من آزمون‌های جامع را جلسه‌ی کنکور می‌دانستم و با خودم می‌گفتم اگر این سؤال را غلط بزنم بهتر است تا این‌که در کنکور اشتباه بزنم. با خودم می‌گفتم اگر الان اشتباه بزنم باعث می‌شود در کنکور آن را تکرار نکنم؛ درنتیجه اگر غلط می‌زدم خوشحال می‌شدم.

در آزمون‌های جامع تکنیک‌ها را 100 درصد اجرا کردم. در کنکور نیز دقیقاً آن‌ها را انجام دادم به‌خصوص در درس زیست برگشتم و توانستم به سؤالات پاسخ بدهم.


در اجرای روش جمع‌بندی سه‌ روز یک‌بار چه‌قدر از خلاقیت‌های فردی و توانایی شخصی‌تان کمک گرفتید؟

با این روش جمع‌بندی توانستم 12 آزمون بدهم. پدرم یک صندلی تک‌دسته تهیه کرده بود و در اتاقم در جایی که نه نور زیادی داشت نه کم، از خودم آزمون می‌گرفتم. ساعت 8 شروع می‌کردم و تا 12 ظهر طول می‌کشید. هر روز روپوش مدرسه را می‌پوشیدم و هر تغذیه‌ای که می‌خواستم همراه خودم به اتاق می‌بردم. خانه هم ساکت بود. مادر و پدرم بعد از اتمام زمان عمومی‌ها به من اطلاع می‌دادند که اختصاصی را شروع کنم. در انتها هم برگه را از من می‌گرفتند. بعد از آزمون، برادر کوچکم گزینه‌های صحیح و غلط و درصدهایم را مشخص می‌کرد و سؤالاتی را که غلط یا اشتباه زده بودم دوباره حل می‌کردم. با دقت خلاصه‌برداری‌هایم را مطالعه می‌کردم و از کتاب‌های تست، تست‌های نشان‌دار را کار می‌کردم و چند تست جدید هم حل می‌کردم. کار خوبی که انجام دادم این بود که در دوران جمع‌بندی علاوه بر روش 3 روز یک‌بار، یک دور زیست را کامل خواندم و خلاصه‌های شیمی را نیز مرور کردم. در درس عربی هم چون خیلی ضعیف بودم برای هر آزمون خلاصه‌های آن را می‌خواندم.

Menu