نام خانوادگی : زهرا جعفری
پایه : یازدهم تجربی
نام شهر و استان : مرکزی، محلات
شغل و تحصیلات مادر : دبیر ریاضی، فوق لیسانس
شغل و تحصیلات پدر : مدیر مدرسه، لیسانس
میانگین تراز : ۵۷۰۰
معدل : ۱۹.۷۰
سالهای حضور در کانون : ۳ سال
چند آزمون شرکت کرده است : ۶۰ آزمون
مصاحبه گر : خانم طاهره امیدبیگی
به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمونها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟
مرور دروس سال قبل، پیشخوانی سال آینده، پیشرفت معدل، مدیریت جلسه آزمون و نظم در برنامهریزی از طریق برنامه راهبردی.
میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در تابستان داشتید؟ به استراحت و تفریح هم در برنامه تابستان توجه کرده بودید؟
۶ ساعت. به اتفاق والدینم چند روزی به مسافرت رفتیم.
در تابستان بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل رنامهریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قدرت؟ آیا پیشخوانی هم میکردید؟
هدفم این بود که نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنم.
برای پیشخوانی و یادگیری دروس سال بعد در تابستان کلاس میرفتید یا خودخوان بودید؟
در کلاسهای آنلاین شرکت میکردم.
در کدام دروس در تابستان پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آنها چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟
در فیزیک و ریاضی روش من سه مرحله اصلی داشت : مطالعه همراه با فهم و درک درست از مفاهیم، نکته برداری و تست زنی، به تستهای زماندار هم توجه ویژه داشتم.
تراز اولین آزمون شما در تابستان چند بود و در پایان تابستان به چند رسید؟
۵۷۰۰ بود و به ۶۲۰۰ رسید.
در تابستان از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ این منابع چه ویژگیهایی داشتند؟
کتابهای آبی و کتاب تابستان، درسنامه و سوال داشتند و برای مرور، کافی بودند.
دفتر برنامهریزی را در تابستان تکمیل میکردید؟
بله، سعی کردم مدیریت زمان را از تابستان، اجرا کنم.
آیا فعالیت فوق برنامه هم در تابستان داشتید؟
خیر سعی میکردم به مادرم بیشتر کمک کنم.
چه توصیهای ای دانش آموزانی که از تابستان در آزمونها شرکت میکنند دارید؟
توصیه میکنم که آزمونها را جدی بگیرند، سعی کنند از برنامه جدا نشوند، به کیفیت عملکرد مطالعاتی اهمیت دهند، با اراده قوی شروع کنند و با استمرار در مسیر حرکت کنند تا بتوانند برای خودشان برنامه شخصی بنویسند.
چرا از تابستان در آزمونهای کانون شرکت گردید؟
برای مرور درسهای سال قبل، پیشخوانی دروس سال آینده، ایجاد نظم و انسجام در برنامه مطالعاتی، کم کردن حجم برنامه درسی در طول سال تحصیلی، زدن تست و چندین مرحله مرور مطالب.
منابع مطالعاتی شما در تابستان کدامها بودند؟
کتاب تابستان و کتاب آبی کانون
در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به گذشته بود یا نگاه به آینده؟
همزمان به هر دو توجه میکردم نگاه به گذشته برای مرور و نگاه به آینده برای پیشخوانی.
از آموختههای تابستان برای طول سال چه بهرهای بردید؟
پیش نیازهای مطالعه دروس دوازدهم را در تابستان مطالعه کردم، همچنین تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را با آزمونهایی که در طول تابستان میدادم در ذهن تثبیت کردم.
در تابستان چقدر پیشرفت داشتید؟
ترازم از ۵۷۰۰ به ۶۰۰۰ تغییر پیدا کرد و راهکارش هم غیبت نکردن در آزمونها، تحلیل آنها و نکتهبرداری بود.
مهمترین انگیزه شما از اینکه از تابستان در آزمون شرکت کردید چه بود؟
مطالعه پیش نیازهای دوازدهم و رقابت با بقیه دانش آموزان.
چه عاملی باعث شد که به صورت مستمر در آزمونها شرکت کنید و غیبت نداشته باشید؟
همراهی مادرم برای حضور در آزمونها.
مهمترین دستاورد و ثمره پیوستگی خود را چه میدانید؟
غیبت نداشتن، تحلیل آزمون و عادت به پیشخوانی، هر شب برای روز بعد
پیشرفت خود را مرهون چه عواملی میدانید؟
مادرم به دلیل پیگیری و حضور در آزمونها و بررسی کارنامهام در پیشرفت من نقش زیادی داشته است.
در تابستان پیش رو برنامه شما به چه صورت است؟
ثبت نام زود هنگام در آزمونهای کانون و مرور دروس یازدهم، پیشخوانی دوازدهم، مدیریت زمان تبدیل کردن مباحثی که برای سایر کنکوریها دشوار است به نقاط قوت خود.
آیا در این مدت ناامید شدهاید؟ برای برون رفت از آن چه اقداماتی انجام دادهاید؟
بله، تغییر برنامه مطالعاتی و تمرکز روی دروسی که نیاز به فعالیت داشت، همچنین، تفریح برای بازیابی انگیزه را هم توصیه میکنم، حتی پیاده روی صبحگاهی یا عصرگاهی در پارک هم میتواند مفید باشد.
چه تغییر مثبتی در تابستان امسال نسبت به تابستان سال قبل میخواهید در خود ایجاد کنید؟
میخواهم به برنامه شخصی سازی شدهای خودم برسم و ساعات مطالعه و تست زنی را افزایش دهم.
آیا مدرسه شما برای تابستان برنامه خاصی دارد؟
بله، اما من بیشتر تمایل دارم در کلاسهای آنلاین شرکت کنم.