گفت‌وگو با سینا عزیزپور؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

«حضوردرآزمون وعدم غیبت باعث آمادگی بیشتردرکنکوروامتحانات نهایی خواهدبود»

گفت‌وگو با سینا عزیزپور؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: سینا عزیزپور

پایه: یازدهم   رشته: تجربی

نام شهر: مهاباد استان آذربایجان غربی

 

مصاحبه گر: سیامند محمدکریمی

 

لطفا خودتان را معرفی کنید:

من سینا عزیزپور دانش آموز پایه یازدهم رشته تجربی از شهرستان مهاباد و از دبیرستان نمونه مردمی استاد تقی جعفری و از مقطع نهم و به صورت پیوسته وارد آزمون های کانون شدم. پدرم کارشناسی ارشد و شغل آزاد و مادرم خانه دار هستند.

 


«حضوردرآزمون وعدم غیبت باعث آمادگی بیشتردرکنکوروامتحانات نهایی خواهدبود»



شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

من نیز از طریق مدرسه و دوستانم در مدرسه، که در آزمون های کانون شرکت می کردند، با آزمون های کانون آشنا شدم و وارد آزمون های کانون شدم. البته عموزاده های من نیز در سال های قبل در آزمون های کانون حضور داشتند.

 

در دوران مدرسه دستاورد و موفقیت هایی در زمینه های علمی و قرآنی و ورزشی داشته اید ؟

بلی، در در مسابقات ورزشی در رشته شطرنج رتبه اول در سطح شهرستان را کسب نمودم، در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نیز در مقطع نهم به دهم قبول شدم و جزو رتبه های برتر بودم.

 

چگونه آزمون ها را تحلیل می کنید ؟

من برای تحلیل آزمون یک روش منحصر به فرد خودم را دارم . در ابتدا به سراغ سوالات اشتباه می روم و ضمن بررسی، نکته نویسی نیز انجام می دهم و با مرور یادداشت برداری، از تکرار این اشتباهات جلوگیری می کنم. سپس سوالاتی که بلد نبوده ام را بررسی می کنم و بعد از مراجعه به کتاب، و فهمیدن دلیل ندانستن سوال، آن ها را یادداشت بردای می کنم. در ضمن سوالات دانسته را نیز دوباره بررسی می کنم و در صورتی که نکته قابل توجهی داشته باشد در کلاسور ارزیابی یادداشت می کنم.

 

چگونه برای آزمون برنامه ریزی می‌کنید؟

من فقط با برنامه راهبردی کانون پیشروی می کنم . من مطابق برنامه راهبردی و پیشروی حجمی مطالب، دروس را در هفته اول آزمون مرور و مطالعه تشریحی، و در هفته دوم تمرکز روی تست زنی خواهم داشت. برای مطالعه در هر روز، سعی می کنم تمام دروس را در برنامه بگنجانم و همیشه از کتاب درسی شروع می کنم و سپس به سراغ کتاب تست زنی می روم. 


از کدام کتاب یا منابع کانون استفاده می کنید؟

من از کتاب های آبی و کتاب سه سطحی استفاده می کنم. برای دو درس زیست و فیزیک، کتاب آبی و کتاب سه سطحی منابع اصلی مرور و تست زنی من می باشد. ویژگی این کتاب ها آشنایی با تمام تیپ های سوالات و آمادگی بیشتر برای تشخیص و حل سوال در آزمون می باشد. از لحاظ کمیت، هم تعداد تست ها مناسب می باشد و هم از طرفی می توان تمام تست ها را کامل بزنیم.


برای دوران طلایی نوروز برنامه ی خود را بیان نمایید ؟

پارسال مطابق با برنامه راهبردی تا آزمون 18 اسفند درس های نیمسال دوم را پیشروی نمودم و بعد از آن جمع بندی را شروع کردم. در دوران نوروز تمام دروس را یک بار مرور تشریحی نمودم. در دوران نوروز علاوه بر جمع بندی فرصت مناسبی برای آمادگی در امتحانات نهایی نیز برای من فراهم شد که این مرور تشریحی بسیار کمک شایانی به من نمود.

 

چرا حضور در آزمون ها برای شما مهم است ؟

در تمام آزمون ها بدون غیبت شرکت می کنم چون در وهله اول آشنایی با تیپ های سوالات برای من بسیار مهم است. وقتی در آزمون حضور نداشته باشم مرور مباحث مهمی را از دست خواهم داد و نگرانی من بیشتر خواهد شد. حضور در آزمون و عدم غیبت باعث آمادگی بیشتر در کنکور و امتحانات نهایی خواهد بود.

 

توصیه شما برای دیگر دانش آموزان چیست؟

توصیه می کنم که حتما در آزمون های کانون شرکت نمایند که موجب خواهد شد تا در کنکور و امتحانات نهایی آمادگی بیشتری داشته باشند.

Menu