گفتگو بامیلاد بهروزیان قهرمان پیوستگی نهم از یاسوج

گفتگو بامیلاد بهروزیان قهرمان پیوستگی نهم از یاسوج....

گفتگو بامیلاد بهروزیان  قهرمان پیوستگی نهم  از یاسوج

نام و نام خانوادگی : میلاد بهروزیان 

پایه :نهم    

معدل کل : 20

شهر:یاسوجماستان کهگیلویه .بویراحمد

شغل پدر : بازنشسته تامین اجتماعی -لیسانس      

شغل مادر : خانه دار -لیسانس 

میانگین تراز : 6013  

سال های حضور در کانون :یکسال -نهم 

تعداد ازمون های شرکت کرده : 12 

مصاحبه گر: هانیه رهامی


1 هدف شما از شرکت در آزمون چه بود ؟  خوب من اوایل در امتحانات رتبه خیلی خوبی داشتم و در آزمون های المپیاد و مسابقات شرکت می نمودم . شاید تنها دلیلی که کانون را به عنوان یک مرجع تحصیلی (آزمونی) انتخاب کردم پایش بر  استرس و اضطرابی بود که من در انواع  آزمون ها داشتم ' '  

اوایل آشنای با کانون تجربه چندانی برای برنامه ریزی مناسب نداشتم و اولین آزمون من با تراز 5700 شروع شد . 

ظاهرا شروع خیلی خوبی بود  اما من همیشه به فکر برترین ها بودم 

و تمام تلاشم را کردم تا با برنامه ریزی مناسب بیشترین بازده مثبت را داشته باشم . خوب آزمون های هدف گذاری  نقش خوبی در پایش من داشت و من با آن مهارت های آموخته شده را تثبیت و تحکیم میکردم . 

 از شرکت در این تعداد ازمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟   حقیقتا من از اینکه در این تعداد ازمون شرکت کردم هدفی به جز مسولیت پذیری و تعهد به هدفم بود  و از هر آزمون روحیه خودباوری را در خودم تحکیم میکردم . در اثنای این آزمون ها به هیچ وجه ناامیدی به خود روا نمی داشتم و پیوسته در فکر پیوستگی در اهداف درسی ام  بودم . 

پیوستگی در  این آزمون چگونه باعث پشرفت شما شد ؟

شاید به جرئت می‌توان گفت تنها چیزی که در استمرار هر شخص در هر زمینه موثر است پیوستگی در ان زمینه میباشد . 

من با شرکت در آزمون های متعدد مهارت های خود را تقویت و ضعف های خود را از میان برمی‌داشتم . و این عمل نه تنها در افزایش ترازم موثر بود بلکه به مهارت های تحکیمی من کمک زیادی می کرد . پیوستگی باعث شد که من وارد رقابت با تراز های شوم که سال ها عضو کانون بودند در مدت بسیار کمی توانستم ‌وارد رقابت شوم و از رقیب های خود پیشی بگیرم و استمرار بر این هدف را دنبال کنم .در پلکان  یادگیری شرکت میکردم و با ازمون های متنوع مهارت هایم را تثبیت میکردم . 

 شرکت در این آزمون ها چه تاثیری در پیشرفت درسی شما داشت ؟

همه این آزمون ها مشوقی برای من در پیشرفت در درس هایم بود.

حس رقابت تنها چیزی بود که کانون در این مدت به من بهشت کرد و رفته رفته متوجه شدم که بهشت این دنیا رقابتی است که پیروزی در ان میوه ای است که شیرینی اش بی پایان است .

  آیا مطابق برنامه راهبردی پیش می رفتید؟ من مطابق با برنامه راهبردی آزمون پیش میرفتم . قبل از هر چیز دروس را باید قطب بندی کرد به این معنی که کتب را بر اساس ویژگی های طبقه بندی کنیم برای مثال: برنامه راهبردی من در رده قرار دادن کتب حفظیاتی بود و در مرحله بعد تقسیم آن به دو دسته :دینی '، فرهنگی ، ' بود کتب فارسی ' مطالعات ' آمادگی در یک رده  

و کتب  'دینی ' قرآن '  عربی '  بود  کتب مانند علوم و ریاضی را با استراتژی خاصی میخوندم که تمایل به ذکر آن نیستم چون شاید روش من سردرگمی در کالبدتان شود. با رده بندی می‌توان بهترین نتیجه را گرفت ' این روش را از طبیعت آموختم چون طبیعت نگر بودن بهترین استعدادی است که نا شناخته ترین است .

  چه دروسی نقطه قوت شما می باشند؟ من در همه دروس پایه خیلی خوبی دارم اما پیش از هر چیز برنامه ریزی نامناسب باعث می‌شود که بقیه گمان کنند که ما در زمینه ای که افت داشتیم استعدادی نداریم. در حالی که کاملا استدلالی نادرست است. من با اینکه علوم و ریاضی خوبی دارم گاهی اوقات  با نداشتن برنامه نامناسب افت دارم و بعضی گمان می‌کنند که من فقط در دروس حفظیانی استعداد دارم  یا برعکس ان .  اگر افتی در هر درس داشتید به این منزله نیست که توانایی آن را ندارید و از  تلاش بکشید . می‌توانید از روش من که گاهی نامید میشدم استفاده کنین . شاید برای بار دگر هم بگویم که طبیعت تنها  انیس ما در زندگی است و آرامش خود را در لحظه ای از آن فرا گیریم . 

 نقش خانواده در روند پیشرفت شما؟خانواده تاثیر گذار ترین نقش را در پیشرفت یک شخص دارد  پدر و مادرم را سپاس می گویم که لحظه ای از پیشرفت علم من آسوده نبودند و بر استمرار من کوشیدند تا  علم خود را پرورش دهم .

 سالی که گذشت را چطوری ارزیابی می کنید ؟  امسال سال زیبایی بود اول از برنامه استراتژی آموزش و پرورش 

که باعث شد سه امتحان نهم کشوری بشود و این یک ابتکار  بود نه کار !

نزدیک شدن فاصله امتحانات به آزمون تیزهوشان به نظرم تا حدی عالی

Menu