گفت و گوبامحمد امین نوری ؛عضو باشگاه پانصدتایی‌ها نهم از شیراز

گفت و گو با محمد امین نوری کوچی؛عضو باشگاه پانصدتایی‌ها نهم از شیراز

گفت و گوبامحمد امین نوری ؛عضو باشگاه پانصدتایی‌ها نهم از شیراز

نام و نام خانوادگی : محمد امین نوری کوچی

پایه: نهم 

نام شهر و استان : شهر  شیراز ، استان فارس

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس، خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : دیپلم ، آزاد

میانگین تراز: 6788 

معدل : 19/90

سال‌های حضور در کانون :2 سال 

چند آزمون شرکت کرده است:32 آزمون


مصاحبه‌گر : مریم علی نژاد منفرد

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من  بالا بردن سطح علمی با شرکت در آزمون های حضوری و پیدا کردن نقاط ضعف و نقاط قوتم می باشد تا با شناختن آنها بتوانم به موفقیت  و اهداف مورد نظرم برسم .  

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

به نظر من مهم ترین شرط برای پیشرفت و موفقیت برنامه ریزی،مطالعه ممتد و فاصله نگرفتن از فضای آموزشی می باشد؛ شرکت در آزمون ها و تحلیل سوالات آزمون بسیار به من کمک کرد و آمادگی ذهنی مناسبی را برای من ایجاد کرد.

 

  1. برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

 هدف از شرکت در آزمون ها آمادگی برای سال تحصیلی جدید و همچنین آشنایی با نمونه سوالات متنوع و جدید است تا بتوانم در آزمون ورودی تیزهوشان قبول شوم.


  1. شرکت در آزمون‌های تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

با آمادگی بیشتری در  مدرسه حاضر شدم و در مدرسه آمادگی بیشتری برای پاسخگویی به درس هایم داشتم همچنین در طول سال تحصیلی دچار استرس و فشار خیلی کمتری بودم.گفت و گوبامحمد امین نوری ؛عضو باشگاه پانصدتایی‌ها نهم از شیراز

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

مهم ترین دلیل من تثبیت و تسلط بر مطالب آموخته شده بود تا بتوانم برای آزمون اصلی پیش رو  موفق تر عمل کنم و تسلط بیش تری رو تست ها پیدا کنم.

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر خسته نشدم آزمون ها باعث شد بتوانم ترازم را افزایش دهم و تسلط بیشتری رو مطالب درسی و عملکرد خودم داشته باشم .

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

 آزمون دادن باعث شد بیشتر ترغیب به درس خواندن شوم و این در موفقیت من تاثیر زیادی داشت تا توانستم خودم را به تراز بالای 7000 برسانم .

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

من طبق برنامه راهبردی سخت درس می خواندم تا در آزمون ها نتیجه خوبی بگیرم و همین امر باعث شد برای مدرسه آماده باشم و در امتحانات مدرسه هم نتیجه خوبی کسب کنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله طبق برنامه راهبردی جلو می روم؛ ابتدا طبق برنامه راهبردی برنامه ریزی می کنم،هفته اول را برای درس های اختصاصی وقت می گذارم به این دلیل که ماندگاری زیادی در ذهن دارند و هفته دوم را به تست زدن و مطالعه درس های عمومی اختصاص می دهم و روز قبل از آزمون مروری کلی بر روی تمام درس ها انجام می دهم.


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

     تقریبا در تمام درسها به نقاط قوت رسیده ام و من ابتدا تمام  مطالب درسی ها کتاب ها را می خوانم و شروع به حل تمرین و تست های مختلف میکنم تا بتوانم به درک درسی از مطالب برسم و مطالب در ذهنم تثبیت شوند.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

 بله دفتر برنامه ریزی باعث می شود که نظمی در ذهنم ایجاد شود که بدانم چه کارهایی می خواهم انجام دهم و همچنین  اعتماد به نفس و انگیزه زیادی می گیرم وقتی می بینم چند ساعت مطالعه داشتم و چند تست پاسخ داده ام.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

ابتدا به سراغ کارنامه می روم و سوالات ساده و متوسط آزمون را بررسی می کنم که ببینم درست پاسخ داده ام یا خیر و بعد به سراغ سوالات دشوار می روم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

مادرم پیگیر مسائل درسی و یاری دهنده من برای برطرف کردن نقاط ضعف درس هایم است و پدرم با  فراهم کردن آسایش و رفاه مالی به من کمک بسیاری می کند.


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟ 

من در تابستان به دلیل زمان کافی و آزادی که دارم سعی می کنم تست های بیش تری بزنم و آنچه را که در سال تحصیلی از آن عقب مانده ام را جبران کنم تا تمام نقطه ضعف هایم برطرف شود.

 

  1. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

هر دو برای من دارای اهمیت هستند؛ زیرا نگاه به گذشته باعث می شود که مطالب درسی سال قبل را فراموش نکنم و نگاه به آینده هم باعث آشنا شدن با مطالب و مباحث سال تحصیلی جدید می شود تا بتوانم با پیش خوانی آنها نتیجه بهتری بگیرم .

 

  1. اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد، برنامه خودتان را توضیح دهید.

بله قطعا شرکت خواهم کرد، هدف اصلی من قبولی در آزمون تیزهوشان می باشد که با شرکت در آزمون های کانون و حرکت با برنامه راهبردی کانون،به آن  دست می یابم.

 

  1. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

من بیشتر از بخش کارنامه ها ، صفحه شخصی ، پاسخ نامه سوالات و  همچنین از نمونه سوالات امتحانی در ایام امتحانات و خواندن مصاحبه های نفرات برتر استفاده می کنم.

 

Menu