دو سؤال از رتبه‌های برتر کنکور (3)

روش 3 روز یک‌بار را اجرا و سؤالات نزده و غلط را تحلیل می‌کردم. اگر در سؤالاتی که درست پاسخ داده بودم نکته‌ای داشت آن را مرور می‌کردم.

دو سؤال از رتبه‌های برتر کنکور (3)

معصومه بهوندی، دانشجوی پزشکی، رتبه‌ی 5 تجربی منطقه‌ی 3 سال 90 از رامهرمز


حضور در سه آزمون پایانی کانون و نتایج آن چه دستاوردهای علمی، آموزشی، روانی یا مدیریتی و مهارتی یا تکنیکی برای شما داشته است؟

آزمون آخر تک‌رقمی شدم و ترازم 7812 شد. رتبه‌ی کشوری‌ام نیز 126 شد. در کنکور اصلی هم 112 شدم که خیلی به هم نزدیک بودند. آزمون‌های جامع خیلی خوب بود؛ چون به فاصله‌ی یک هفته‌ای از هم بودند و هر بار تسلطم بیش‌تر می‌شد و حدود 100 نمره افزایش تراز پیدا می‌کردم. تحلیل آزمون‌ها هم خیلی مهم هستند؛ یادم است یک سؤال شیمی در آزمون آخر طرح شده بود که من اشتباه زدم و آن را خوب تحلیل نکردم. در کنکور هم سؤالی مشابه آن طرح شد و آن را اشتباه زدم و تنها سؤالی بود که از شیمی اشتباه زدم و درصدم 91 شد.


در اجرای روش جمع‌بندی سه‌ روز یک‌بار چه‌قدر از خلاقیت‌های فردی و توانایی شخصی‌تان کمک گرفتید؟

روش 3 روز یک‌بار را اجرا و سؤالات نزده و غلط را تحلیل می‌کردم. اگر در سؤالاتی که درست پاسخ داده بودم نکته‌ای داشت آن را مرور می‌کردم. با توجه به این‌که در شیمی و ریاضی قوی بودم و تسلط خوبی در آن‌ها داشتم، این دو درس را سریع‌تر و در زمان زودتری جمع می‌کردم. در مورد زیست و فیزیک که ضعف داشتم تک‌تک سؤال‌هایی را که در آزمون‌ها غلط زده بودم یا جواب نداده بودم در ‌جایی نوشتم و هفته‌ی آخر آن را خواندم و خیلی به من کمک کرد. فیزیک را حدود 70 درصد در آزمون‌های کانون می‌زدم که در کنکور توانستم 85 درصد بزنم.

Menu