دو سؤال از رتبه‌های برتر کنکور (2)

کلیت برنامه‌ام یکسان بود؛ یعنی نصف روز یک آزمون می‌دادم و 2 روز و نیم آن را تحلیل می‌کردم و درس می‌خواندم.

دو سؤال از رتبه‌های برتر کنکور (2)

فروغ آهنگر، دانشجوی پزشکی، رتبه‌ی 6 تجربی منطقه‌ی 3 سال 90 از رامهرمز


حضور در سه آزمون پایانی کانون و نتایج آن چه دستاوردهای علمی، آموزشی، روانی یا مدیریتی و مهارتی یا تکنیکی برای شما داشته است؟

رتبه‌هایم همیشه در منطقه‌ی 3 تک‌رقمی بود. رتبه‌ی کشوری‌ام نیز به طور میانگین حدود 100 می‌شد. چون جامعه‌ی آماری آزمون‌های کانون بالا بود می‌دانستم که نتیجه‌ی کنکور خیلی به رتبه‌هایم نزدیک خواهد شد. بهترین دستاورد آزمون‌های جامع، آرامش بود؛ چون مطمئن بودم در کنکور هم می‌توانم رتبه‌ای در این حدود کسب کنم و هر رشته و دانشگاهی که می‌خواهم قبول بشوم. من در جلسه‌ی کنکور خیلی آرامش داشتم و از خودم مطمئن بودم.


در اجرای روش جمع‌بندی سه‌ روز یک‌بار چه‌قدر از خلاقیت‌های فردی و توانایی شخصی‌تان کمک گرفتید؟

کلیت برنامه‌ام یکسان بود؛ یعنی نصف روز یک آزمون می‌دادم و 2 روز و نیم آن را تحلیل می‌کردم و درس می‌خواندم. من با توجه به شناختی که از خودم داشتم، زمان‌های تحلیل آزمون را جابه‌جا می‌کردم؛ مثلاً چون در دو درس ریاضی و فیزیک قوی‌تر بودم، زمان آن‌ها را برای زیست و درس‌های عمومی (در عربی و معارف ضعیف‌تر بودم) صرف می‌کردم و از این کار هم راضی بودم. نکته‌ی دوم این‌که سعی می‌کردم در دوران جمع‌بندی نکات مهم را در دفتری که به این کار اختصاص داده بودم، به صورت خلاصه‌برداری بنویسم و بعداً به سراغ مطالب قبلی برنگردم.

Menu