دو سؤال از رتبه‌های برتر کنکور (1)

من در سه آزمون آخر کانون، رتبه‌ی 1 منطقه‌ی 3 شدم. بهترین رتبه‌ام در کشور 16 و بدترین آن 33 شد. اگر شرکت نمی‌کردم به نوعی به خودم تلقین کرده بودم که نگرانی دارم.

دو سؤال از رتبه‌های برتر کنکور (1)

مجتبی جعفری‌مسلم، دانشجوی حقوق دانشگاه علوم قضایی، رتبه‌ی 6 انسانی منطقه‌ی 3 سال 93


حضور در سه آزمون پایانی کانون و نتایج آن چه دستاوردهای علمی، آموزشی، روانی یا مدیریتی و مهارتی یا تکنیکی برای شما داشته است؟

من در سه آزمون آخر کانون، رتبه‌ی 1 منطقه‌ی 3 شدم. بهترین رتبه‌ام در کشور 16 و بدترین آن 33 شد. اگر شرکت نمی‌کردم به نوعی به خودم تلقین کرده بودم که نگرانی دارم. با شرکت در آزمون‌های جامع به این باور رسیدم که می‌توانم در رشته‌ای که می‌خواهم قبول ‌شوم. سؤال‌ها در آزمون‌های جامع سخت بود و سر جلسه‌ی کنکور با ذهنیت آزمون‌های کانون حاضر شدم و سؤالات کنکور برایم آسان‌تر بود. من با حضور در آزمون‌های جامع، قبل از کنکور هدف‌گذاری‌ کردم و از آشفتگی جلوگیری کردم. مثلاً می‌دانستم می‌خواهم ریاضی را 6 از ده جواب بدهم. در کنکور هم دقیقاً 6 تا از ده‌تا پاسخ دادم. در ادبیات اختصاصی دقیقاً 9 از ده پاسخ دادم و مطابق هدف‌گذاری‌ام پیش رفتم. فقط فلسفه و منطق پیش‌بینی‌ام را به هم زد.


در اجرای روش جمع‌بندی سه‌ روز یک‌بار چه‌قدر از خلاقیت‌های فردی و توانایی شخصی‌تان کمک گرفتید؟

من جمع‌بندی را به روش 3 روز یک‌بار آغاز کردم. وقتی آزمون دادم 2.5 روز برای مرور و مطالعه گذاشتم؛ ولی بعد دیدم به مباحث مسلط هستم و ترازم هم بالا بود و زمان کم‌تری برای مرور نیاز داشتم؛ درنتیجه تعداد کنکورها را افزایش دادم و قسمت‌هایی را که بیش‌تر مشکل داشتم کار کردم. من در هیچ‌کدام از درس‌های عمومی مشکل نداشتم درنتیجه به سراغ اختصاصی‌ها رفتم و روی تاریخ و جغرافیا و ادبیات اختصاصی وقت گذاشتم. نکته‌ی دیگر که خیلی به من کمک کرد خصوصاً از این‌ لحاظ که حجم مطالب رشته‌ی انسانی بالاست، خلاصه‌درس‌های سایت کانون در این دوران بود. من خیلی وقت نداشتم خلاصه‌نویسی کنم. این خلاصه‌درس‌ها که جامع بودند و مطالب مهم را پوشش داده بودند، مفید بودند. از آن‌ها استفاده کردم و خیلی تأثیر مثبتی برایم داشت. مثلاً برای مرور علوم اجتماعی از خلاصه‌درس‌های سایت استفاده کردم و نتیجه‌ی خوبی گرفتم و 75 درصد در کنکور زدم. در دین و زندگی خلاصه‌درس‌ها فوق‌العاده بود.

Menu