سؤالات رایج دانش‌آموزان و پاسخ به آن‌ها (2)

با وجود این‌که از تکنیک «ضربدر و منها» در آزمون استفاده می‌کنم ولی باز وقت کم می‌آورم؟

سؤالات رایج دانش‌آموزان و پاسخ به آن‌ها (2)

6- سؤالات ساده و دشوار که در کارنامه‌ی مشاوره درج شده است چه مفهومی دارد؟

پس از برگزاری هر آزمون آنالیز آماری روی تک تک سؤا‌ل‌ها انجام می‌گیرد. سؤال‌هایی که بیش‌تر از حد معینی از داوطلبان به آن پاسخ صحیح داده‌اند سؤال ساده و سؤال‌هایی را که کم‌تر از حد معینی از داوطلبان به آن پاسخ داده‌ باشند سؤال دشوار تلقی می‌شود.


7- در دو آزمون گذشته درصد جواب‌های درست من بالا رفته ولی ترازم چندان تغییری نکرده است؟

مطمئناً شما پیشرفت داشته‌اید ولی به دلیل این‌که بقیه‌ی داوطلبان هم پیشرفت کرده‌اند تراز شما تغییر چندانی نکرده و در حقیقت شما با سرعت متوسط کل داوطلبان در حال پیشرفت هستید.


8- آیا می‌توان با توجه به ضریب بالای درس‌های اختصاصی، زمان بیش‌تری را به این درس‌ها اختصاص داد و به درس‌های عمومی کم‌تر اهمیت داد؟

اگرچه ضریب درس‌های اختصاصی بیش‌تر است اما درس‌های عمومی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. ساعت مطالعه‌ی درس‌های اختصاصی و عمومی باید متعادل باشد. اگر حدوداً هفته‌ای 35 ساعت درس می‌خوانید باید حدود 24 ساعت درس‌های اختصاصی و حدود 11 ساعت درس‌های عمومی را بخوانید.


9- با وجود این‌که از تکنیک «ضربدر و منها» در آزمون استفاده می‌کنم ولی باز وقت کم می‌آورم؟

مهم‌ترین علت این امر، درست استفاده نکردن از این روش است. استفاده از روش «×» و «-» به معنای سرعت عمل در مرور سؤالات است نه این‌که 1 یا 2 دقیقه روی سؤالات فکر کنید و بعد مشغول علامت‌گذاری شوید. این امر سبب اتلاف وقت می‌شود. اگر این روش را به‌خوبی اجرا کنید حتی وقت اضافه هم می‌آورید. سریعاً سؤالی را که بلد نیستید یا شک دارید با گذاشتن یک علامت منها از آن رد شوید و سؤالی را که جواب طولانی دارد یک × بگذارید. در آخر مطمئناً وقت اضافی می‌آورید.


10- به چه دلیل باید آزمون‌ها را در همان روز بررسی کرد؟

عدم بررسی باعث می‌شود که جواب‌های غلط در ذهنتان ملکه شود و دیگر نتوانید یا مشکل بتوانید آن را از ذهنتان بیرون کنید. بررسی آزمون‌ها باعث می‌شود این کار برای‌تان عادت شود و سریع‌تر به فکر حل مسئله بیفتید و دقت خود را بالا ببرید.

Menu