پاسخ به یک کامنت پرتکرار (1)

در کامنت هایی که شما دانش آموزان در صفحه‌ی مقطع خود می‌گذارید این سوال چندین بار پرسیده شده بود که می‌توانیم ترتیب دفترچه را تغییر دهیم یا نه، پاسخ سارا شعبانی را ...

پاسخ به یک کامنت پرتکرار (1)

در میان کامنت هایی که شما دانش آموزان در صفحه ی مقطع خود می گذارید این سوال چندین بار پرسیده شده بود که می توانیم ترتیب دفترچه را تغییر دهیم یا نه، پاسخ های سارا شعبانی (دانشجوی پزشکی) را به این کامنت ها بخوانید!

" به نظر من ‎بهترین و مهمترین کار برای کنکور این است که به ترتیب دفترچه جواب بدهیم چون این ترتیب کاملا کارشناسانه است، مثلا در رشته ی تجربی، ریاضی که به انرژی بیشتری نیاز دارد درس اول، سپس زیست که درسی حفظی است، بعد دوباره درس تحلیلی فیزیک و آخر درس مفهومی-تحلیلی شیمی. حتی من تا چند ماه آخر هم توصیه می کنم، دانش آموزان سعی کنند به ترتیب دفترچه عادت کنند ولی اگر واقعا کسی از اول به ترتیب دیگری عادت کرده است، در ماه آخر آن را عوض نکند، بهتر است که سعی کنید ترتیب را از ابتدا رعایت کنید."


"من هیچ وقت فکر نکردم برای مثال که چون زیست و شیمی ضریبشان بالاتر است پس اول آن ها را بزنم و ریاضی و فیزیک را آخر، چون توانایی این را نداشتم که این دو درس که حل سوالات آنها نیاز به انرژی زیاد دارند را پشت سر هم بزنم‎ ولی اگر واقعا در عملکرد شما اختلال ایجاد می کند، به نظر من تنها دروسی که قابلیت جابه جایی دارند فیزیک و شیمی است یعنی به ترتیب ریاضی، زیست، شیمی و فیزیک. پس بهترین روش خودتان را هرچه زودتر پیدا کنید."

"یک نکته دیگر اینکه، اگر شما برای یک رتبه خوب تلاش می کنید و تقریبا باید درصد بالایی از سوالات همه ی درس‌ها را جواب دهید. پس نباید هیچ درسی را فدای درس دیگر کرد. هر درسی زمان خودش را دارد مخصوصا با اجرای تکنیک ضربدر منها و زمان نقصانی شما نگران درس آخر هم نخواهید بود چون بعد از اتمام کل دفترچه نیم ساعت وقت اضافی داریم پس استرس کمبود زمان هم از بین می­ رود و هیچ ارجحیتی برای انتخاب ترتیب دروس مختلف باقی نمی­ ماند. "


دانشجویان دانشگاه های برتر کشور آماده ی پاسخگویی به کامنت های شما عزیزان در صفحات مقاطع سایت کانون هستند.


تهیه شده توسط : رویا سبزی

Menu