پاسخ به یک کامنت پرتکرار (2)

در میان کامنت هایی که شما دانش آموزان در صفحه‌ی مقطع خود می‌گذارید، برخی سوالات چندین بار به شکل‌های مختلف توسط شما تکرار می‌شوند...

پاسخ به یک کامنت پرتکرار (2)

در میان کامنت هایی که شما دانش آموزان در صفحه ی مقطع خود می گذارید، برخی سوالات چندین بار به شکل های مختلف توسط شما تکرار می شوند.

در زیر یک نمونه از این سوالات مهم را به همراه پاسخ خانم سارا شعبانی (دانشجوی پزشکی _ علوم پزشکی تهران) برای شما آورده ایم.

" سوالات عمومی‌ بخش مهمی از کنکور را تشکیل می­ دهند و برخلاف تصور که گفته می ­شود چون درس‌هایی حفظی هستند فقط چند ماه پایانی برای مطالعه آن­ها کافی است، به نظر من برای موفقیت بهتر است هر چه زودتر مطالعه این دروس شروع شود. همچنین برخلاف بعضی دروس اختصاصی که بعضا به سختی می­ توان افزایش تراز داشت، با یک روش مناسب در عمومی‌ها می­ توانیم خودمان را بالا بکشیم و سرعتمان را افزایش دهیم.

برای سر جلسه هم ‎استفاده از سه تکنیک زمان نقصانی، ضربدر و منفی و استراتژی بازگشت در مدیریت زمان خیلی مفید است. اساس تکنیک زمان نقصانی رند کردن زمان‌ها با کم کردن زمان هر درس است که در انتها مقداری زمان باقی بماند. من این تکنیک را برای کنکور توضیح می دهم ولی شما می توانید برای آزمون‌ها هم آن را شخصی سازی کنید.

طبق تکنیک زمان نقصانی برای هردرس عمومی، ابتدا ١٥ دقیقه زمان می ­گذاشتم و تمام سوالات آسان و غیر زمانبر را اول جواب می­ دادم تا پایان ١٥ دقیقه هر ٢٥ سوال را دیده باشم و سوالات زمانبر‌، سخت و آن هایی که بلد نبودم را طبق تکنیک ضربدر و منفی علامت زده باشم. پس از پایان پاسخگویی اولیه به 4 درس، ١٥ دقیقه زمان ذخیره داشتم. در انتهای دروس عمومی با استراتژی خودم برمی گشتم و سوال‌های زمانبر هردرس که از قبل علامت زده بودم، پاسخ می ­دادم.

‎استراتژی بازگشت برای هرکس متفاوت است و می­ توانید روش خود را از قبل مشخص کنید. البته با توجه به شرایط آزمون می­ تواند کمی جابه جا شود که در ١٥ دقیقه ذخیره شده، اول به کدام درس برگردید. من اول زبان، بعد درک مطلب عربی و در انتها شمارشی های ادبیات را جواب می دادم.

سعی کنید از ظاهر سوال قضاوت نکنید، چه بسا سوالی که متن آن طولانی و به نظر سخت بوده ولی جواب دادن به آن آسان باشد و یا برعکس. می­ توانیم برای رفع این مشکل در خانه هم تکنیک تست خوانی را تمرین کنیم. به این شکل که قبل از شروع کردن حل تست، مشخص کنیم که این سوال آسان، سخت یا وقت گیر است بعد سوال را جواب دهیم و در پایان حل سوال ارزیابی کنیم که چقدر درست تشخیص داده بودیم. به مرور این کار باعث می­ شود قدرت تشخیص و قضاوت درمورد سوال­ها بالا برود و راحت‌ تر در جلسه آزمون، تست­ هایی راکه می­خواهیم جواب بدهیم ، انتخاب کنیم. "


دانشجویان دانشگاه های برتر کشور آماده ی پاسخگویی به کامنت های شما عزیزان در صفحات مقاطع سایت کانون هستند.


تهیه شده توسط : رویا سبزی

Menu