تابستان و مطالعه

در فصل تابستان فرصت‌های تازه‌ای برای مطالعه و تفکر مهیا می شود و هم‌زمان با گشایش اوقات فراغت، در دستان پرنشاط و پرانرژی بچه‌ها کتاب و نشریه و مجله، جای تازه‌ای باز می‌کند.

تابستان و مطالعه

در فصل تابستان فرصت‌های تازه‌ای برای مطالعه و تفکر مهیا می شود و هم‌زمان با گشایش اوقات فراغت، در دستان پرنشاط و پرانرژی بچه‌ها  کتاب و نشریه و مجله، جای تازه‌ای باز می‌کند.

بهترین روش کتاب‌خوانی در مجموع روشی است که خواننده در این کار بتواند زیبایی‌های چیزی را که می‌خواند دریابد و به هنگام لزوم معایب آن‌ها را بفهمد. این البته از راه تمرین و مطالعه‌ی زیاد حاصل می‌شود. یادتان باشد کسانی که با انگشت سطرها را دنبال می‌کنند، باید این عادت را ترک کنند؛ زیرا در تندخوانی فقط چشم کار می‌کند نه دست و نه زبان. برای داشتن یک مطالعه‌ی لذت‌بخش و خوب، انتخاب زمان مناسب از عوامل ایجاد تمرکز است؛ مثلاً پس از استراحت خصوصاً در صبح بهترین تمرکز و در ساعات خستگی و کسالت نامناسب‌ترین تمرکز وجود دارد. البته هنگام صبح لازم است قدری ورزش کنید تا بدن آمادگی لازم را به دست آورد.

به یاد داشته باشید علاقه و انگیزه در مورد مطلبی که برای مطالعه انتخاب کرده‌اید به بهره‌وری شما از آن‌چه می‌خوانید می‌افزاید.

تولستوی: در دنیا لذتی نیست که با لذت مطالعه برابر باشد.

Menu